EFEŠKA CRKVA

Možda se sjećate sedam crkava koje spominje Ivan u Otkrivenju 2 i 3. Među njima je efeška crkva, zajednica koju Isus vrlo pohvaljuje.

Volim razmišljati o našoj crkvi na Times Squareu da je poput efeške crkve. To tijelo vjernika djelovalo je u jednom od najnastanjenijih gradova na svijetu, nikada ne sustajući usred strašne pokvarenosti. Ti ljudi živjeli su požrtvovno, mrzili grijeh i odbijali prihvatiti lažne nauke. Stajali su jaki u vjeri, ljubeći Boga svim svojim srcem, bez obzira na iskušenja koja je sotona bacao u njih.

Međutim, Krist je znao da nešto nije bilo u redu među tim ljudima. On je toliko ljubio tu crkvu – ona je bila sjajna svjetiljka nacijama – da nije mogao mirno sjediti i pustiti je da umre. I tako je rekao Efežanima: "Ali imam protiv tebe to što si svoju prvu ljubav ostavio" (Otk 2,4).

Rekao je: "Vaša se vatra gasi! Blijedi ljubav za mene koja je jednom motivirala vašu vjernost. Jednom ste nosili moje breme za izgubljene, ali sad ste zadovoljni pukim sjedenjem i slušanjem propovijedi. Postali ste potpuno ispunjeni svoji vlastitim osobnim brigama dok zanemarujete moje. Daleko ste otpali od mjesta gdje ste jednom stajali!"

Isus im je zatim rekao: "Sjeti se odakle si pao" (Otk 2,5). Rekao je: "Razmisli i sjeti se! Nekad si čeznuo doći u moj dom, da budeš s mojim svetima, da nosiš moje breme. A sad je jedan sat u nedjelju ujutro mnogo za tebe!"

Tako, dragi kršćanine, goriš li još uvijek za Isusa? Ljubiš li ga jednako gorljivo kao kad si tek bio spašen? Ili si izgubio zanimanje za njegove stvari, napuštajući svu službu? Imaš li previše drugoga u svom životu? Ako je tako, Gospodin ti kaže: "Imam protiv tebe nešto – ostavio si svoju prvu ljubav!"

Poslušajte što nam Isus kaže u toj točki: "Pokaj se i čini prva djela" (Otk 2,5). On kaže: "Plači nad svojom sve većom ravnodušnošću. Budi skrušen i uzmi to ozbiljno. Tada neka te tvoja žalost vodi natrag tamo gdje si bio kad si me tek počeo ljubiti!"