STVARNA LJUBAVNA PRIČA

Film iz sedamdesetih naslova Ljubavna priča sadržavao je citat koji je postao poznat: "Ljubav znači da nikada ne moraš reći kako ti je žao." To može proći u filmskom scenariju, ali u stvarnosti to je laž s dna pakla. Prema Riječi Božjoj, ljubav znači naučiti reći: "Žao mi je."

Jedan razdražen muž se hvalisao: "Prošle večeri napustio sam ženu. Ona je uvijek u pravu, a ja uvijek u krivu, ali ne ovaj put. Neću joj dopustiti da me ponovno gazi. Znam da sam u ovoj stvari u pravu i neću se predati. Neću se vratiti dok ne dopuže na rukama i nogama i prizna da je smrtno pogriješila."

Zajedno sa: "Žao mi je", muževi i žene moraju naučiti reći: "Opraštam ti." Isus je upozorio da opraštanje našega nebeskog Oca ovisi o našem opraštanju onima koji su nama sagriješili.

"Kad stojite i molite, oprostite ako što imate protiv koga, da i vama Otac vaš nebeski oprosti vaše grijehe. No ako vi ne oprostite, ni Otac vaš, koji je na nebesima, neće oprostiti grijehe vaše" (Mk 11,25-26).

Jesu li vas vaš supružnik prevario? Jeste li povrijeđeni zbog preljuba? Jeste li slučajno otkrili tajnu aferu? Je li bilo pravo pokajanje? Pokušavate li svom snagom oprostiti i zaboraviti?

Možda nikada nećete zaboraviti, ali morate naučiti oprostiti. Dokle god živite, mogu vas pratiti slike supružnika u zagrljaju nekog drugoga. To vas uvijek može boljeti i žalostiti. Ali ako je on (ili ona) pokazao svetu žalost – te je učinio svako nastojanje da se pomiri s vama – morate oprostiti. I više od toga, jednom za svagda morate prestati iznositi prošlost. Mnoge su tisuće brakova preživjele nevjernost, ali samo zbog toga što je svetu žalost radi grijeha slijedilo Kristu slično oproštenje. Ako i dalje izvlačite svu staru, ružnu prošlost, brak će biti u opasnosti.

Biblija kaže: "Um čovjeka usteže od srdžbe, a čast mu je oprostiti krivicu" (Izr 19,11).