VODIČ by Gary Wilkerson

Prije nekoliko godina otputovao sam sa skupinom prijatelja u San Antonio u Texasu, kako bismo vidjeli Alamo. Jedan momak iz našeg tima ponudio je da nas vodi. "To je moj rodni grad i volio bih biti vaš vodič", rekao je. Ali kad smo jednom stigli u San Antonio, stvari su postale zbunjujuće kad je nekolicina od nas zamijetila da smo pored iste trgovine prošli tri puta.

"Hej, vozimo li se mi u krugovima?" pitao je netko. "Ne, ne, približavamo se", uvjeravao nas je prijatelj.

Našli smo se u lošem dijelu grada – a zatim u ogromnom prometnom krkljancu – a onda smo ponovno kružili. Na kraju je netko rekao mom prijatelju: "Hej, mislio sam da poznaš svoj kraj. Rekao si da ti je to rodni grad." "I jest", odgovorio je, "ali odselili smo se kad sam imao dvije godine."

Očito Michael nije bio naš idealan vodič. Imao je dobre namjere, ali nije imao pojma kamo da nas vodi. On predstavlja onu vrstu vodiča za kojega mislimo da bismo ga htjeli u životu, ali on nas na kraju vodi u krugovima umjesto da nas odvede u bogat i zadovoljavajući život koji je Isus dizajnirao za nas.

Druga vrsta vodiča može imati ispravnu informaciju, ali može promašiti druge bitne stvari. Moja žena Kelly i ja bili smo na misijskom putovanju na Filipine. Na dan povratka, krenuli smo na izlet čamcem s vodičem. Posada se sastojala od nekoliko malih, ali atletski građenih Filipinaca. U jednoj točki došli smo na mjesto na rijeci gdje je voda bila preplitka da bismo preplovili. "O, o, o", pomislio sam, "ovo je vjerojatno kraj puta!" Ali na moje iznenađenje, naši snažni mladi vodiči podigli su čamac zajedno s Kelly i sa mnom – i odnijeli nas u dublju vodu. "Pa", pomislio sam, "ovo su pouzdani vodiči!"

Kasnije smo došli na predivnu točku gdje se rijeka širila i vođa nam je dao znak da prestanemo veslati. "Pa dobro", pomislio sam, "sad ćemo čuti neki bogat dio povijesti. Možda je ovo mjesto gdje su demokratske vođe isplanirale revoluciju." Vidljivo uzbuđen, naš je vodič pokazujući uzviknuo: "Na ovoj točki snimljen je film Rambo!"

Ovo je bilo malo razočaravajuće. Ali ubrzo smo došli na drugu predivnu točku gdje se uz rijeku našlo bogato, zeleno polje. Mjesto je izgledalo kao da se tu možda vodila neka povijesna bitka. Očistivši grlo, vodič je rekao: "Na ovoj točki su Brad Pitt i Angelina Jolie imali piknik!"

U životu postoje vodiči koji imaju znanje da nas provedu kroz neke uznemirujuće nedoumice. Ali imaju li oni znanje da nas dovedu do obilnog životu koji obećava Isus? "Ja sam došao da ovce imaju život i da ga imaju u izobilju" (Iv 10,10).