NAŠA SADAŠNJA TRPLJENJA

Možda upravo sada prolazite kroz mučnu kušnju. Međutim, znate da razlog iza toga nije što se Bog bavi s grijehom u vašem životu. I tako se pitate zašto Gospodin dopušta da podnosite takvu strašnu bol.

Može biti da je peć vaše nevolje kako bi vas to uvelo u otkrivenje koje će vam promijeniti život. To je upravo ono što se dogodilo Jobu. Usred svoga trpljenja Job je imao nevjerojatno otkrivenje: usprkos svojoj čistoj spoznaji o Bogu, zapravo nije poznavao Gospodina. Priznao je: "Po čuvenju tek poznavah te dosad, ali sada te oči moje vidješe. Sve riječi svoje zato ja poričem i kajem se u prahu i pepelu" (Job 42,5-6)

U vrijeme kad je Job prolazio kroz ovu kušnju, bilo mu je barem sedamdeset godina i čitav svoj život znao je za Boga. U jednoj točki podigao je oltar Gospodinu gdje je proveo mnoge smjerne sate slaveći i štujući Boga. Godinama ga je Bog učio o svojim putovima i tajnama. Job je bio učen o Gospodnjim utjehama, njegovoj svetosti, karakteru, naravi, gnjevu i o veličanstvenosti Božje sile i mudrosti.

Međutim, kad je ova nesavladiva kriza došla na njega, nije uopće bio u stanju vidjeti Gospodina. Umjesto toga, Bog mu nije bio ništa više od nejasnoga teološkog pojma. Gospodin koji je bio veliki dio njegova svakidašnjeg života sad kao da je bio odsutan iz svega kroz što je Job prolazio. Iznenada je Bog bio samo poput niza propovijedi, mrtva riječ, znanje bez ikakve sile ili života iza sebe.

Vjerujem da je to ono što je Gospodin sve vrijeme htio donijeti na površinu u Jobovu životu. Vidite, naš dobar Otac želi da ga njegova djeca poznaju dublje nego što možemo kroz bogoštovlja, proučavanje Biblije ili molitvene sastanke. On želi da ga poznajemo prisno, u svakom vidu našega života, a to uključuje i tijekom naših najdubljih kušnji i trpljenja. Naš Gospodin čezne kako bi bio više nego samo Bog neke teologije mrtvog slova; on želi da ga poznamo kao Oca koji je sveznajući, uvijek blizu nas, koji sve drži u potpunoj kontroli, na samom dlanu svoje ruke. Naša sadašnja trpljenja proizvode jednu od dvije stvari u nama: ili otvrdnuće srca i duh nevjere, ili slavnu viziju Božje kontrole nad svime što se odnosi na nas.