PUT POZNAT JEDINO BOGU

"Gospod učvršćuje korake čovjeku" (Ps 37,23). Hebrejska riječ za učvršćivati u ovom retku znači "odrediti ili predplanirati". Bog ne radi s dnevnim planerom. On ne planira naš put dan, tjedan ili godinu unaprijed. Ne, on je za svakog vjernika isplanirao čitav životni plan. U trenutku kad smo spašeni, taj plan počne funkcionirati.

 

Što je predplanirani put? Isus odgovara vrlo jednostavno: "Ja sam put" (Iv 14,6). Sâm Krist put je u slavu i vječni život. On nas vodi prema našem konačnom cilju. Naš put završava u njegovim rukama, u nebu. Knjiga Hebrejima nam govori da Isus "privodi k slavi mnoge sinove" (Heb 2,10).

 

Međutim, ono što ne možemo znati jest ruta kojom će Isus krenuti da bi nas doveo onamo. Nitko od nas ne može biti siguran kako će ostatak našega puta izgledati. Taj put poznat je jedino Bogu. Uzmite moj vlastiti život, primjerice. Idem određenom rutom u slavu već više od sedamdeset godina. Duž puta, Bog mi je dao neke ciljeve, snove i objave koje sam slijedio. Ali Gospodin mi nikada nije skicirao čitav put. Zapravo, čak i nakon svih tih godina, nisam siguran kamo će me put sutra odvesti.

 

Kad je Jakov ostario, opisao je svoj vlastiti put faraonu ovako: "Godina moga lutalačkog življenja ima stotina i trideset. Malo ih je i nesretne su bile godine moga života" (Post 47,9). Hebrejska riječ za "nesretno" ovdje nagovješćuje nesreću, tugu, žalost, nevolju, bijedu.

 

Mogu se poistovjetiti s Jakovom. Postoje određena razdoblja na mom hodočašću koja ne bih htio još jednom proživjeti. Svakako, slavim Boga za sve blagoslove i čuda koja je za mene izvršio. I zahvalan sam za vjeru koju je izgradio u meni tijekom godina. Ali ako bih morao svoj život još jednom proživjeti, htio bih unaprijed znati da će sve na kraju završiti dobro. Međutim, Bog jednostavno ne radi tako. Put svakog vjernika put je vjere.