POHVALNO SVJEDOČANSTVO

"Zbog vjere su stari postigli pohvalno svjedočanstvo" (Heb 11,2).

Grčka riječ za "postići" ovdje znači "nositi svjedočanstvo, postati svjedočanstvo". Naši očevi u Gospodinu imali su odlučnu, nepokolebljivu i usidrenu vjeru i ona je postala svjedočanstvo Božje vjernosti u uznemirenim vremenima.

Prije svega, imali su u sebi svjedočanstvo da su ugodili Bogu. Pouzdavali su se u njega za vrijeme bujica, izrugivanja, ropstva, utamničenja, pod mučenjem, vojevanjem, u lavljim jamama, ognju. A na kraju svega toga, znali su da se radost Gospodnja smiješi na njih i da im govori: "Jako dobro! Vjerovali ste mi i pouzdavali se u mene."

"A bez vjere nemoguće mu je ugoditi, jer onaj koji ćeli pristupiti Bogu mora vjerovati da postoji Bog i da nagrađuje one koji ga traže" (Heb 11,6). Kad god držimo položaj vjere u teškim vremenima, imamo istu potvrdu Duha Svetoga: "Jako dobro! Ti si Božje svjedočanstvo."

Kad mogu počivati usred oluja i kad sam bacio svako breme na Krista te držim svoj položaj vjere, tada sam postigao "pohvalno svjedočanstvo". Postao sam svjetionik nade onima oko sebe. Oni koji promatraju moj život kod kuće, na poslu i u mojoj četvrti možda neće otvoreno reagirati. Ali znat će da postoji nada i izbavljenje i za njih. U razdoblju moje krize mogu me gledati i govoriti: "Postoji nada! Postoji netko tko nije izgubio vjeru u Boga. Postoji borac koji ne odustaje. On se pouzdaje u svoga Boga!"

Dok se nesreće gomilaju i svijet pada u veliku muku, reakcija jednog vjernika na to mora biti svjedočanstvo nepokolebljive vjere. Mi imamo Duha Svetoga koji boravi u nama i Bibliju, potpuno otkrivenu Riječ Božju. Ne možemo se ponositi svojim vlastitim tijelom, ali možemo se oslanjati na njegovu Riječ.

Godinama sam izlazio potpuno naoružan, odlučan tako postaviti svoje srce da se neću bojati, da neću slušati sumnje i strahove svoga tijela, da se neću kolebati i okretati, da se neću mrgoditi, uzrujavati ili valjati u samosažaljenju. Međutim, nevjera mi je često otimala pobjedu.

Još uvijek moram mnogo učiti o "postavljanju svoje vjere". Ali okusio sam pobjedu koja dolazi kad se u svemu pouzdajem u Gospodina, kad odlučno odlažem sva svoja bremena na Krista i odlazim svojim putem odmoran.