OBEĆANJE OČEVO

Poglavlja 1 do 6 knjige Djela apostolskih opisuju jedno od najslavniji djela Božjih u povijesti. To je predivan slijed događaja ispunjen akcijom: snažno propovijedanje, masovna obraćenja, čudesna iscjeljenja. Sve to bilo je ispunjenje božanskog obećanja koje je unaprijed nagovijestio Isus.

Prije svoga uskrsnuća, Krist je uputio učenike da čekaju u Jeruzalemu kako bi primili "što je Otac obećao ". "Ja ću poslati na vas ono što je Otac moj obećao. A vi ostanite u gradu dok se ne obučete u silu odozgo" (Lk 24,49).

To obećanje započelo je svoje ispunjenje na Pentekost, Izraelov blagdan "prvih plodova". Svijet je bio na rubu da vidi prve plodove Kristove muke na križu za nas.

Učenici nisu mogli ni zamisliti što je Bog imao na umu za njih. Vjerojatno su mislili: "Fino! To obećanje znači da Bog namjerava obnoviti Izraela. Zauvijek će nas oslobodit okova rimskog ropstva i bit ćemo ponovno njegov narod."

Vjerujem da bi i danas Crkva vjerojatno imala sličnu reakciju ako bismo čuli isto obećanje od Isusa. Možda bismo pomislili: "Kad dođe Božje obećanje, naše crkve ispunit će se do erupcije. Duh Sveti radit će i u drugim gradovima i ljudi će putovati sa svih strana samo da bi to okusili. Bit ćemo blagoslovljeni kao nikada ranije."

Trebali bismo željeti da Duh Sveti ispuni naša svetišta, da donese radost i utjehu narodu Božjem. Ali kad Božja slava dođe, to neće biti samo za naše dobro. Isus nije rekao: "Kad primite silu s visine, bit ćete moji polaznici crkve, moji proučavatelji Biblije, moji posjetitelji molitvenih sastanaka." Rekao je: "Bit ćete mi svjedoci sve do kraja zemlje."

Sila Božja je da izađe iz zidove crkava i ode do najdaljih kutova svijeta. To je ono što vidimo da se razvija u knjizi Djela. Kad se Petar digao da propovijeda mnoštvu koje se okupilo, tri su tisuće bile spašene. Kasnije, dok su Petar i Ivan svjedočili širom Jeruzalema, znaci i čuda su slijedili kroz nadnaravna iscjeljenja i izbavljenja.

Međutim, to je bio samo početak! Da je djelo Duha stalo u Djelima 6, sva sila Božja ostala bi u rukama dvanaest apostola. Umjesto toga, dogodila se tektonska promjena. Bog je rekao: "Moj Duh neće više djelovati samo kroz nekoliko odabranih. Osnažit ću svakog muškarca, ženu i dijete koji prizovu moje ime."