PRIHVAĆENI by Gary Wilkerson
U ispričanoj priči o ženi uhvaćenoj u preljubu u Ivanu 8 Isus je optuženu pretvorio u prihvaćenu. Umjesto odbacivanja ove preljubnice čiji život je visio o niti, on ju je prihvatio. A to isto čini i za nas danas. On uzima sve koje je vlastiti grijeh odgurnuo na marginu i kaže: "Moji ste. Nalazite se ravno u središtu Očeve ljubavi."
Za tu preljubnicu ova Isusova gesta bila je presudna. Zašto? Jer je još uvijek morala živjeti u svojoj zajednici sa stvarnošću onoga što je učinila. Vidite, dok je istina da nema osude za one koji su u Kristu Isusu, još uvijek postoje posljedice grijeha stvarnog života. Pitajte bilo kojeg ovisnika koji je prošao kroz rehabilitacijski program. Tu su raskinute veze koje treba popraviti s obitelji, prijateljima, djecom, suradnicima. U slučaju preljubnika, može doći do neželjene trudnoće, uništene ljubavi sa supružnikom, nategnutih odnosa s djecom, izdaje povjerenja u zajednici; sve su to stvari za koje su možda potrebne godine da se poprave.
Zbog toga je tu vrlo stvarno milosrđe u dvije Isusove zasebne izjave onoj preljubnici. "Ni ja te ne osuđujem. Idi i od sada ne griješi više" (Iv 8,11). Ne bih bio iskren propovjednik Božji ako ne bih rekao da dok vas Isus ljubi, prihvaća i oprašta vam, tu je i vrlo stvarna nuspojava grijeha. Kao pastor vidim to sve vrijeme. Zbog toga Bog obraća toliku pozornost na naš grijeh iznad moralnih razloga kršenja zakona. Pavao je rekao: "Bježite od bludnosti! Svaki drugi grijeh koji čovjek učini izvan tijela je; a bludnik griješi protiv vlastitoga tijela" (1 Kor 6,18). To je to više razlog da donesemo svaki grijeh Isusu. Jedino njegova snažna, spasonosna milost može potpuno iscijeli i obnoviti.
Postoji još jedna skupina promijenjena milošću Božjom: optužitelji. Bezosjećajan, optužujući plan farizeja sasuo im se u lice. Na kraju, grešna žena nije bila optužena nego spašena i iscijeljena. A kad se ta vrsta radikalne milosti očituje, zlo je prisiljeno povući se postiđeno. "A oni … počeše izlaziti jedan po jedan, počevši od najstarijih. I ostade sam Isus sa ženom koja bijaše stala ispred sviju" (Iv 8,9).
Za tu preljubnicu ova Isusova gesta bila je presudna. Zašto? Jer je još uvijek morala živjeti u svojoj zajednici sa stvarnošću onoga što je učinila. Vidite, dok je istina da nema osude za one koji su u Kristu Isusu, još uvijek postoje posljedice grijeha stvarnog života. Pitajte bilo kojeg ovisnika koji je prošao kroz rehabilitacijski program. Tu su raskinute veze koje treba popraviti s obitelji, prijateljima, djecom, suradnicima. U slučaju preljubnika, može doći do neželjene trudnoće, uništene ljubavi sa supružnikom, nategnutih odnosa s djecom, izdaje povjerenja u zajednici; sve su to stvari za koje su možda potrebne godine da se poprave.
Zbog toga je tu vrlo stvarno milosrđe u dvije Isusove zasebne izjave onoj preljubnici. "Ni ja te ne osuđujem. Idi i od sada ne griješi više" (Iv 8,11). Ne bih bio iskren propovjednik Božji ako ne bih rekao da dok vas Isus ljubi, prihvaća i oprašta vam, tu je i vrlo stvarna nuspojava grijeha. Kao pastor vidim to sve vrijeme. Zbog toga Bog obraća toliku pozornost na naš grijeh iznad moralnih razloga kršenja zakona. Pavao je rekao: "Bježite od bludnosti! Svaki drugi grijeh koji čovjek učini izvan tijela je; a bludnik griješi protiv vlastitoga tijela" (1 Kor 6,18). To je to više razlog da donesemo svaki grijeh Isusu. Jedino njegova snažna, spasonosna milost može potpuno iscijeli i obnoviti.
Postoji još jedna skupina promijenjena milošću Božjom: optužitelji. Bezosjećajan, optužujući plan farizeja sasuo im se u lice. Na kraju, grešna žena nije bila optužena nego spašena i iscijeljena. A kad se ta vrsta radikalne milosti očituje, zlo je prisiljeno povući se postiđeno. "A oni … počeše izlaziti jedan po jedan, počevši od najstarijih. I ostade sam Isus sa ženom koja bijaše stala ispred sviju" (Iv 8,9).