IZRAEL NIJE VJEROVAO

Izraelcima riječ Božja nije bila dovoljna. Gospodin im je dao nevjerojatna obećanja, međutim, usred njihove krize, nikada mu nisu vjerovali. Usprkos svakog obećanja, beskorisno su ponavljali njegovu riječ. Kako? Nikada je nisu uzimali s vjerom. "Njima riječ koju su čuli nije koristila ništa, jer se nije združila s vjerom u onima koji su je čuli" (Heb 4,2).

Umjesto toga, ljudi su uvijek zahtijevali novu riječ od Boga. Drugim riječima: "Moramo znati je li Bog s nama u ovoj sadašnjoj krizi, ne samo u onoj prošloj. Moramo imati novo otkrivenje od njega za ovu situaciju." Pitam vas, kako bi itko mogao tako brzo zaboraviti sve što je Bog za njih učinio? Izrael je zaboravio svaki događaj Božjeg izbavljenja i nije dopuštao da njegova prošla nadnaravna djela izgrađuju njihovu vjeru u njega.

Međutim, usprkos njihovih optuživanja, Bog im je dao drugu riječ. Uputio je Mojsija da im kaže: "Ne bojte se! Ne plašite ih se (svojih neprijatelja). Jahve, Bog naš, koji ide pred vama, borit će se za vas kako je to učinio na vaše oči u Egiptu" (Pnz 1,29-30).

Ovo nije bilo novo obećanje. Bog je jednostavno ponovio što je već rekao svom narodu: "Jahve će se boriti za vas. Budite mirni" (Izl 14,14).

Bog im je iznova i iznova govorio: "Ja sam s vama. Ja ću se boriti za vas, dakle čvrsto se držite ovog obećanja i ne zaboravite ga." Međutim, sad su bili ovdje dršćući pred svojim neprijateljima, usredotočeni na svoju vlastitu slabost. Na kraju su zaključili: "Nismo u stanju poći protiv njih." Ovo je bila očita sumnja – sumnja u Božji poziv za njihov život; sumnja da ih je on poslao; sumnja u njegovu nazočnost u njihovoj sredini.

Možda mislite da vi nikada ne biste tako reagirali, međutim, mnogi kršćani danas kažu slično: "Gospodine, jesi li stvarno sa mnom? Znam što si mi obećao, ali je li to stvarno istina? Mogu li vjerovati što si rekao? Trebam svježu riječ. Molim te, daj mi još malo uvjerenja."

Završavamo dršćući pred neprijateljem naše duše, a sve to jer ne vjerujemo što nam je Bog obećao. Ponašamo se kao da nam nikada nije rekao ni riječi te ga počnemo "kušati". Iako nam se iznova i iznova potvrdio, nastavljamo tražiti da nam iznova potvrđuje svoju vjernost, da nam pošalje još jednu riječ za izgradnju vjere. Ali Bog će reći samo jednu riječ: "Vjeruj što sam ti rekao. Uzdaj se u mene."