MJERENJE VELIČINE by Gary Wilkerson

Ivan Krstitelj nije dopustio da ga se omete kako ne bi vodio život velikog rezultata.

Evanđelje po Ivanu nam govori: "Tako nastade raspra između Ivanovih učenika i nekog Židova o krštenju. Dođoše k Ivanu te mu rekoše: 'Rabbi, eno onaj koji je bio s tobom s onu stranu Jordana, i komu si ti u prilog svjedočio, krsti, i svi idu k njemu" (Iv 3,25-26). Ivanovi sljedbenici govorili su o Isusu. Očito su imali teoloških briga u vezi s njim. Možda su čuli o njegovu čudu u Kani i pomislili da je zloupotrijebio posude za pranje.

Ivan nije htio biti ometen tom raspravom. Znao je da je nešto veće od doktrinarnih stvari na kocki. Odgovorio je: "Nitko ne može ništa prisvojiti što mu nije dano s neba" (Iv 3,27). Drugim riječima: "Može li netko izvršiti takvo čudo, ako nije poslan od Boga? Takva sila dolazi jedino s neba."

Ono što je Ivan zatim rekao vrlo je snažno: "I sami ste mi svjedoci da sam rekao: 'Ja nisam Mesija, već sam poslan pred njim.' … On mora rasti, a ja se umanjivati" (Iv 3,28.30). Ono na što je Ivan u životu bio usredotočen bilo je jasno; njegov sveti poziv bio je potpuno usredotočen na Isusa. Iz tog razloga je Ivan Krstitelj bio poznat kao velik čovjek.

Danas je problem s mnogima od nas u našoj kulturi jurnjave za uspjehom da mi tražimo velike stvari za nas. Pastori s dobrim namjerama traže kako bi imali sljedbenike na Twitteru. Kršćani žele da ih se čuje, iako to znači petnaestak sekundi gluposti na Youtubeu. Mi možemo sami sebe uvjeriti da težimo za stvarima za Boga, no je li Isus stvarno ono na što smo usredotočeni? Ako strogo ne istražimo naše srce, nećemo biti u stanju razabrati ugađamo li našem Gospodaru ili slijedimo unutarnju čežnju za potvrdom.

Prorok Jeremija uputio je ovo pitanje izravno: "A ti za se tražiš velike stvari! Ne traži! Jer ja ću, evo, svaliti zlo na svako tijelo', riječ je Gospodnja, a tebi ću kao plijen dati život tvoj na svim mjestima kamo budeš došao" (Jer 45,5). Jeremija jasno govori da je Božje mjerenje veličine potpuno drukčije od svjetovnog. On ne kaže: "Ne budi velik. Skupit ćeš duhovne poene za lažnu poniznost." Ne, kao što je sam Isus rekao, veličina se mjeri kako i na koji način služimo drugima.