BOŽE, GDJE SI?


Jedne noći Jakov je sjedio na otvorenu polju i raspravljao s Gospodinom: "Bože, kako sam završio u ovom kaosu? Dao si mi tako velika obećanja. Rekao si da ćeš me voditi, čuvati, ispuniti svoje planove u meni. Kako je išta od ovoga moglo biti tvoje vodstvo? Kakav je to život saveza? Gospodine, ja jednostavno nemam budućnosti" (Post 32,25-27).

Sad možete pomisliti u sebi: "Možda Jakov nije tražio Boga u vezi s nekim odlukama koje je donio. Možda je radio u tijelu." Pa, vjerojatnost jest, ali sve to je manje je važno. Bog je mogao posredovati za njega bilo kada, ali nije.

Činjenica je da možemo imati skrušen duh i još uvijek imati probleme. Vi i vaša žena možda upravo prolazite kroz strašnu kušnju. Molite: "Gospodine, ne razumijem. Znam da je moje srce ispravno i da hodam s tobom, zašto, dakle, dopuštaš ovu strašnu kušnju?"

Kao i Jakov, većina nas misli da skrušeni, molitveni kršćani ne bi trebali podnositi velike žalosti. Ne bismo se smjeli suočavati sa strašnim razdobljima ili užasnim stanjima u kojima nam je u opasnosti sama budućnost. Međutim, stvarnost je da ponizni, raskajani, molitveni kršćani još uvijek prolaze kroz velike pogibelji i žalosti.

Nigdje u Bibliji Bog nam ne obećava da će nas čuvati od problema. Nikada nam nije obećao da ćemo glatko proći na poslu ili u karijeri. Niti nam je obećao izuzeće od nevolja. Zapravo kaže: "Mnoge nevolje ima pravednik, ali ga iz svih izbavlja Gospodin" (Ps 34,20). Ovaj stih ne govori da nas Bog spašava od nevolja, nego iz njih.

Pavao govori poznavajući visine i dubine ljubavi Božje za njega. Međutim, Gospodin nije sačuvao njegov brod da ne potone. Zapravo, dopustio je da ovaj apostol bude kamenovan, šiban, sramoćen. Kaže da je bio izložen opasnostima na zemlji i moru, od razbojnika i svojih vlastitih sunarodnjaka.

Povremeno možda plačemo pitajući se: "Bože, gdje si? Zašto me nisi izvukao iz svega ovoga?" Ali iako Gospodin dopušta da prolazimo kroz stvari koje nam iskušavaju dušu, na ovaj ili onaj način on nas izbavlja iz svih njih, upravo kao što je izbavio Jakova i Pavla.