BOŽE, GDJE SI?
Jedne noći Jakov je
sjedio na otvorenu polju i raspravljao s Gospodinom: "Bože, kako sam
završio u ovom kaosu? Dao si mi tako velika obećanja. Rekao si da ćeš me
voditi, čuvati, ispuniti svoje planove u meni. Kako je išta od ovoga moglo biti
tvoje vodstvo? Kakav je to život saveza? Gospodine, ja jednostavno nemam
budućnosti" (Post 32,25-27).
Sad možete pomisliti u sebi:
"Možda Jakov nije tražio Boga u vezi s nekim odlukama koje je donio. Možda
je radio u tijelu." Pa, vjerojatnost jest, ali sve to je manje je važno.
Bog je mogao posredovati za njega bilo kada, ali nije.
Činjenica je da možemo imati skrušen
duh i još uvijek imati probleme. Vi i vaša žena možda upravo prolazite kroz
strašnu kušnju. Molite: "Gospodine, ne razumijem. Znam da je moje srce
ispravno i da hodam s tobom, zašto, dakle, dopuštaš ovu strašnu kušnju?"
Kao i Jakov, većina nas misli da
skrušeni, molitveni kršćani ne bi trebali podnositi velike žalosti. Ne bismo se
smjeli suočavati sa strašnim razdobljima ili užasnim stanjima u kojima nam je u
opasnosti sama budućnost. Međutim, stvarnost je da ponizni, raskajani,
molitveni kršćani još uvijek prolaze kroz velike pogibelji i žalosti.
Nigdje u Bibliji Bog nam ne obećava
da će nas čuvati od problema. Nikada nam nije obećao da ćemo glatko proći na
poslu ili u karijeri. Niti nam je obećao izuzeće od nevolja. Zapravo kaže:
"Mnoge nevolje ima pravednik, ali ga iz svih izbavlja Gospodin" (Ps
34,20). Ovaj stih ne govori da nas Bog spašava od nevolja, nego iz njih.
Pavao govori poznavajući visine i
dubine ljubavi Božje za njega. Međutim, Gospodin nije sačuvao njegov brod da ne
potone. Zapravo, dopustio je da ovaj apostol bude kamenovan, šiban, sramoćen. Kaže
da je bio izložen opasnostima na zemlji i moru, od razbojnika i svojih
vlastitih sunarodnjaka.
Povremeno možda plačemo pitajući se:
"Bože, gdje si? Zašto me nisi izvukao iz svega ovoga?" Ali iako
Gospodin dopušta da prolazimo kroz stvari koje nam iskušavaju dušu, na ovaj ili
onaj način on nas izbavlja iz svih njih, upravo kao što je izbavio Jakova i
Pavla.