KRIST ĆE OKUPITI SVOJU ZARUČICU

Isus je govorio o velikom i iznenadnom nestanku ljudi sa zemlje. "U onoj će se noći od dvojice što budu za istim stolom jedan uzeti, a drugi ostaviti. A od dviju žena što budu skupa mljele jedna će se uzeti, a druga ostaviti. Dvojica će biti u polju: jedan će se uzeti, a drugi ostaviti" (Lk 17,34-36). Njegovi su učenici pitali: "Kamo će se ti ljudi uzeti?" A on im je odgovorio: "Gdje bude strvina … tamo će se i orlovi skupljati" (Lk 17,37). Rekao je: "Ja sam Glava Tijelu i Glava će se sjediniti s Tijelom."

Neki teolozi kažu da su uzeti ljudi grešnici odneseni na sud. Ali Pismo govori drukčije. Izaija govori o orlovima misleći na Crkvu: "Al onima što se u Jahvu uzdaju snaga se obnavlja, krila im rastu kao orlovima, trče i ne sustaju, hode i ne more se" (Iz 40,31). Isto tako, Bog je rekao Izraelu: "Vi ste vidjeli što sam učinio Egipćanima; kako sam vas nosio na orlovskim krilima i k sebi vas doveo" (Izl 19,4).

U Mateju Isus govori o izabranima koje će Bog podići: "On će poslati anđele svoje s glasnom trubom da skupe izabranike njegove od četiri vjetra, od jednoga kraja nebesa do drugoga" (Mt 24,31). Pavao to objašnjava izjavljujući: "Sam će Gospodin sa zapovjedničkim zovom, s glasom arkanđela i sa zvukom trube Božje sići s neba, i najprije će uskrsnuti umrli u Kristu. Zatim ćemo mi živi, mi preostali, biti skupa s njima odneseni u zrak na oblacima u susret Gospodinu. I tako ćemo zauvijek biti s Gospodinom. Stoga, tješite jedan drugoga tim riječima" (1 Sol 4,16-18).

Koliko god taj veliki događaj bio dramatičan, Isus ističe da će se on dogoditi jednoga običnog dana. Bit će to poput onih dana suda u prošlosti, u Noinom i Lotovom društvu. Muškarci i žene bit će na svojim poslovima, radeći kao i obično. Zatim će se sve dogoditi iznenada, u jednom trenutku. Pavao kaže: "Svi ćemo se preobraziti, u jedan hip, u tren oka, na glas posljednje trube; zatrubit će truba i mrtvi će uskrsnuti neraspadljivi, a mi ćemo se preobraziti" (1 Kor 15,51-52).

Bit će to dan kao i svaki drugi. Čovječanstvo uopće neće biti svjesno, ali onda, u jedan hip, Krist će skupiti svoju Zaručnicu.