VJEROVATI ONOME ŠTO KAŽE

Možda se sjećate starozavjetne priče o izraelskim uhodama poslanim da izvide obećanu zemlju. Vratili su se govoreći: "Da, to je zemlja u kojoj teku mlijeko i med. Ali puna je i divova i visoko obzidanih gradova. Nismo u stanju poći protiv tih ljudi. U usporedbi s njima, mi smo poput skakavaca" (vidi Br 13).

Ti ljudi nisu optužili Boga. Nikada nisu rekli: "Bog nije u stanju. Nije dovoljno jak." Nisu se usudili izustiti takvu nevjeru. Umjesto toga, usredotočili su se na sebe, govoreći: "Mi nismo u stanju. Poput buha smo pred našim neprijateljima."

Ali to nije poniznost. I to nije nevin, bezazlen govor. Naprotiv, to je uvreda Onome koji je Svjetlo svijeta, koji nam zapovijeda da vjerujemo: "Sve mogu u onome koji mi daje snagu" (Fil 4,13).

Vidite, kad prigovarate svojim nesposobnostima i slabostima, ne omalovažavate sebe; omalovažavate svoga Gospodina. Kako? Odbijajući vjerovati njegovoj Riječi ili hodati po njoj. To je grijeh protiv Svjetla. I to donosi tamu.

Izraelske uhode bile su tako usredotočene na svoju nesposobnost da su bile spremne dići ruke. Čak su govorile o povratku u Egipat. Što je bio Božji odgovor na njihov strah i nevjeru? "Tada reče Jahve Mojsiju: 'Dokle će me taj narod prezirati? Dokle mi neće vjerovati unatoč svim znamenjima što sam ih među njima izvodio?" (Br 14,11). Bog ih je optužio za jedan grijeh: nevjeru. 


Danas Gospodin postavlja svome narodu isto pitanje koje je postavio Izraelu: "Kad ćete mi vjerovati što sam vam obećao? Rekao sam da će vam moja snaga doći u razdobljima slabosti. Ne biste se smjeli oslanjati na snagu svoga tijela. Rekao sam vam da ću ja upotrijebiti slabe, siromašne i prezrene ovoga svijeta kako bih posramio mudre. Ja sam Jahve, vječna snaga. I ja ću vas učiniti jakima kroz moju silu, mojim Duhom. Dakle, kad ćete stati na to? Kad ćete vjerovati onome što vam kažem?"