DOBIVANJE KRISTA

"Sve sada gubi u mojoj cijeni svoju vrijednost zbog najveće prednosti: spoznaje Krista Isusa, moga Gospodina. Radi njega sam sve žrtvovao, i sve smatram blatom, da Krista dobijem" (Fil 3,8).

Pavla je njegov Gospodin potpuno zarobio. Zašto je osjećao potrebu da "dobije" Krista? Krist se već jasno objavio i to ne samo apostolu, nego i u njegovom životu. Međutim, Pavao se ipak osjećao prisiljenim zadobiti Kristovo srce i naklonost.

Čitavo Pavlovo biće – njegova služba, život i sama svrha za život – bilo je usredotočeno samo na to da ugađa svome Gospodaru i Gospodinu. Sve drugo za njega je bilo blato, čak i "dobre" stvari.

Možda pitate je li ova ideja zadobivanja Isusova srca biblijska? Nismo li mi već predmet Božje ljubavi? Istina, njegova dobrohotna ljubav pruža se čitavom čovječanstvu. Ali postoji još jedna vrsta ljubavi koju je malo kršćana iskusilo. To je nježna i odana ljubav između Krista i vas koja se događa jedino između muža i žene.

Ova ljubav izražena je u Salomonovoj Pjesmi nad pjesmama. U toj knjizi Salomon je prikazan kao slika Krista. U jednom odlomku Gospodin govori svojoj zaručnici ovako:

"Srce si mi otela, sestro moja, nevjesto, srce si mi otela jednim pogledom svojim, jednim samim biserom kolajne svoje. Kako je slatka ljubav tvoja … nevjesto! Slađa je ljubav tvoja od vina" (Pj 4,9-10).

Kristova zaručnica obuhvaća sveti narod koji tako čezne ugađati svome Gospodinu i koji živi tako poslušno i tako odvojeno od svih drugih stvari da je Kristu oteo srce. Riječ oteti u ovom odlomku znači "ukrasti srce". U ovom mom prijevodu iznad ovog odlomka stoji da je Kristovo srce oteto samo "jednim pogledom". Vjerujem da je taj "jedan pogled" usmjerenost uma samo na Krista.