ZAKON ŽETVE

Isus je poznavao srca ljudi i znao je da mi u vrijeme napretka zaboravljamo Boga.

Krist je znao da su u vrijeme patnje i nesreće ljudi prisiljeni suočiti se s vječnošću. Trpljenje, strah i teška vremena pridonose da su ljudi spremni čuti i primiti evanđelje. Promotrite kontekst njegovih riječi: "Kad vidje mnoštvo naroda …jer bijahu satrveni … Tada reče svojim učenicima: 'Žetva je velika'" (Mt 9,36-37).

Ova se istina očitovala kroz svu povijest naroda Božjeg. Mojsije je korio svoju generaciju govoreći: "Bog vas je vodio. Umnožio vas je. I vrlo vas je blagoslovio, dajući vam zelena polja, med, maslo, mlijeko, ovce, ulje, rod. Ali obogatili ste se i pobunili. Prezreli ste Stijenu svoga spasenje i odbacili je."

"Ugojio se Ješurun pa se uzritao. Udebljao si se, utovio, usalio. Odbacio je Boga koji ga stvori i prezreo Stijenu svog spasenja" (Pnz 32,15).

Pismo nam kaže da je Izrael nakon toga pao vrlo nisko. No u svojoj muci prizvali su Gospodina i on ih je izbavio: "Tada zavapiše Jahvi u svojoj tjeskobi, i on ih istrže i svih nevolja" (Ps 107,6).

Promotrite i Davidovo svjedočanstvo: "Valovi smrti okružiše mene, prestraviše me bujice pogubne. Užad Podzemlja sputiše me, smrtonosne zamke padoše na me: u nevolji zazvah Jahvu i Bogu svome zavapih. Iz svog Hrama zov mi začu, i vapaj moj mu do ušiju doprije" (Ps 18,5-7).

Nevolja, muka i neprilika uvijek rađaju vapaj za pomoć. To je bio uzorak tijekom svih stoljeća. Sjećate se što se dogodilo u New Yorku nakon što su Tornjevi blizanci pali: crkve su bile prepune! Na stadionu Yankee održavali su se molitveni sastanci. Vođe Kongresa okupljale su se na stepenicama Capitola u Washingtonu moleći i pjevajući: "Bože, blagoslovi Ameriku."

Jedno određeno vrijeme tema razgovora ove nacije bio je Bog. Strah i muka učinili su da ljudi pokušaju naći istinu. A to ukratko pokazuje zakon žetve: ŠTO SU MRAČNIJI DANI, ZRELIJA JE ŽETVA.