GOSPODIN ČUJE VAŠE MOLITVE

Jeste li ikada upoznali potištenost? Jeste li ikada bili tako zabrinuti i zbunjeni da ste provodili besane noći? Jeste li ikada imali razdoblja kad ste bili tako nisko i tako uznemireni da vas nitko nije mogao utješiti? Jeste li bili tako nisko da ste bili blizu da dignete ruke, osjećajući da vam je život potpun promašaj?

Ne govorim o fizičkom stanju. Ne mislim na ljude koji imaju kemijski disbalans ili mentalnu bolest. Govorim o kršćanima koji se s vremena na vrijeme bore s depresijom, koja ih pogađa kao niotkuda. Njihovo stanje često dolazi ne samo iz jednog izvora, nego iz mnogih. Povremeno su udarani sa svih strana, dok nisu tako svladani da ne mogu vidjeti iznad svog očaja.

Ako se možete poistovjetiti s tim, onda je Psalam 77 napisan za vas. On je s namjerom da vam pokaže put iz vaše muke i straha. Ovaj psalam napisao je čovjek imena Asaf, levit iz svećeničkog reda u Izraelu. Asaf je bio i pjevač i služio je kao Davidov zborovođa. Napisao je jedanaest psalama i oni su tako ispunjeni pravednom uputom za narod Božji da bih ja nazvao tog čovjeka laičkim propovjednikom.

Asaf je napisao Psalam 77 nakon što je pao u užasnu jamu očaja. Njegovo stanje postajalo je tako loše da je bio izvan utjehe: "Ne može se utješit duša moja" (Ps 77,3). Ovaj pobožan čovjek bio je u takvom očaju da ga ništa što je itko rekao nije moglo izvesti iz njegove patnje. Čak ni on sam nije mogao izustiti ni riječi: "Potresen sam, ne mogu govoriti" (Ps 77,5).

Međutim, Asaf je bio molitelj. Vidimo to u istom psalmu dok svjedoči: "Glasom svojim Bogu vapijem … i on me čuje" (Ps 77,1).

Siguran sam da je Asaf čuo Davidovo vrlo slično svjedočanstvo u Psalmu 34: "Oči Jahvine gledaju pravedne, uši mu slušaju vapaje njihove" (Ps 34,16). Ranije u ovom psalmu David govori: "Tražio sam Jahvu, i on me usliša, izbavi me od straha svakoga … Eto, jadnik vapi, a Jahve ga čuje, izbavlja ga svih tjeskoba" (Ps 34,5.7).