USPOREĐIVANJE S DRUGIMA

Kad sam bio mlad, uspoređivao sam se s određenim pojedincima koji su mi se činili svetima. Ti ljudi kao da su zračili; uvijek su bili veseli, smiješili su se, činili su se daleko sličniji Kristu nego ja. Nikada nisam mislio da sam u visini njihove svetosti te sam molio: "Gospodine, učini da budem pravedan kao taj-i-taj brat. Kako mora biti divno imati takav život za tebe."

Kako sam bio u krivu! Ti ljudi nisu bili ono što sam ja mislio. Zapravo sam naučio da ništa nije kako izgleda; nitko nije loš ili dobar kako se čini. Naprotiv, samo je Jedan koji je uistinu pravedan – Isus Krist naš Gospodin – i njegova pravednost je savršena.
Ako smo u Kristu, imao njegovu pravednost i ona nam se ne pripisuje u stupnjevima. Nitko je ne prima više ili manje, naprotiv, po vjeri je primamo u njezinoj punini.

Sami sebe trebamo mjeriti jedino njegovom pravednošću, a ne nečijom takozvanom pravednosti. "Ali oni, budući da se mjere vlastitom mjerom i uspoređuju sami sa sobom, ludo postupaju … A mi … po mjeri mjerila koje nam je Bog dao kao mjeru da dopremo sve do vas" (2 Kor 10,12-13).

Pavao ovdje govori: "Postoji mjera koju možete upotrijebiti da sami sebe izmjerite. Ona je ovo: Svatko tko se doista pokaje i vjeruje u savršenu Kristovu pravednost, tko dolazi k njemu po vjeri u njegovo djelo na križu, učinjen je savršeno pravednim u očima Božjim. Možda još niste sve postigli. Još uvijek postoji svakodnevni posao posvećenja kroz silu Duha Svetog. Ali prihvaćeni ste u Ljubljenom i pripisana vam je sama Kristova pravednost."

Ljubljeni, vrijeme je da si prestanete pripisivati veću ili manju mjeru u odnosu na druge. Bog vam je pripisao punu mjeru savršene Kristove pravednosti: "… dok svi zajedno ne dođemo k jedinstvu u vjeri i u pravoj spoznaji Sina Božjega, k savršenom čovjeku, k mjeri punine veličine Kristove" (Ef 4,13).