OGRANIČAVANJE BOŽJE SILE I OBEĆANJA

Pismo kaže o Izraelu: "Da, okrenuli su leđa i iskušavali Boga, i ograničavali su Sveca Izraelova" (Ps 78-41). Izrael se u nevjeri okrenuo od Boga. A tako i mi danas, vjerujem, ograničavamo Boga svojim sumnjama i nevjerom.

Mi se pouzdajemo u Boga u većini područja svoga života, ali naša vjera uvijek ima granice i rokove. Mi imamo barem jedno malo područje u kojem u stvari ne vjerujemo da će Bog za nas poduzeti korake.

Primjerice, mnogi čitatelji molili su za iscjeljenje moje žene Gwen. Ali često kad se radi o iscjeljenju njihova vlastitog muža, žene, sina ili kćeri oni ograničavaju Boga. Ja najviše ograničavam Boga u području iscjeljenja. Molio sam za fizičko iscjeljenje mnogih i vidio sam kako je Bog činio čudo za čudom. Ali kad je u pitanju moje vlastito tijelo, ograničavam Boga. Bojim se dopustiti mu da bude Bog i za mene. Pomažem si lijekom ili trčim liječniku prije nego se čak pomolim za sebe. Ne kažem da nije ispravno ići liječniku. Ali ponekad odgovaram opisu onih koji "ne traže Jahvu, nego liječnike" (2 Ljet 16,12).

Pitam vas, molite li vi da Bog sruši zidove u Kini ili na Kubi, ali kad je u pitanju spasenje vaše vlastite obitelji, nemate ni grama vjere? Mislite: "Bog to vjerojatno ne želi učiniti. Moj ljubljeni je tako okorio slučaj. Bog me izgleda u toj stvari ne čuje."

Ako je to istina, ne vidite Boga kao Boga. Ne poznajete njegove putove. Božja želja je da "… prema snazi što silu svoju očituje u nama … učini neograničeno više od onoga što možemo moliti ili misliti" (Ef 3,20).

Bog mi je rekao: "Davide, svezao si mi ruke; okovao si me. Kako te mogu iscijeliti kad u stvari ne vjeruješ da ću to učiniti? Tvoje sumnje me sprečavaju da ti budem Bog. Tvrdim da me ne poznaješ ako ne znaš da sam ja voljniji dati nego ti primiti."

Izrael je neprestano mrmljao: "Može li Bog …? Dakako, on je stvorio put kroz Crveno more, ali može li nam dati kruha?" Bog im je dao i kruha. Zapravo, prostro je stol za njih u pustinji. "Ali može li nam dati vodu?" pitali su. Dao im je vodu iz stijene. "Ali može li nam dati mesa?" Dao im je i mesa s neba. "Ali može li nas izbaviti od naših neprijatelja?" Iznova i iznova Bog se brinuo za njih i izbavljao ih u svakom području. Međutim, narod je četrdeset godina govorio: "Može li Bog …? Može li Bog …?"

Ljubljeni, moramo biti u stanju reći: "Bog može! Bog može!" On je mogao i on će moći! Bog može i on hoće učiniti sve što tražimo i vjerujemo da će učiniti!