IZBACIVANJE STRAHA by Carter Conlon

Čovječji strah svoj izvor goriva nalazi u našoj grešnoj prirodi. Sve je to započelo kad sotona više nije bio zadovoljan biti štovatelj u nebu, nego je poželio da se štuje njega. Ta požuda u njegovu srcu odvela ga je izvan parametara koje je Bog za njega postavio. Kad je došao k Adamu i Evi u edenskom vrtu, posijao je u ljudsku rasu tu palu prirodu – želju da živi i razmišlja neovisno o Bogu, želeći na kraju da bude kao Bog.

Sad s ukopanom tom grešnom prirodom u čovječanstvu, sljedeći korak je bio prirodna želja da se bude štovan – i tako se pali čovjek za pohvalu počeo okretati jedan k drugomu. Zbog toga smo tako jako skloni biti pod utjecajem mišljenja drugih ljudi o nama, zbog čega naš cijeli identitet iznenada ovisi na tome jesmo li uspješni ili neuspješni u očima drugih ljudi. Zapravo, ta požuda za pohvalom čovjeka mnoge je otjerala u zabavnu industriju gdje mogu živjeti u području aplauza i slave. Iako mogu prepoznati zamku toga, s vremenom kad dosegnu vrhunac obožavanja, postaju ovisnici ljudske pohvale i ne mogu više živjeti bez toga.

Pogledajte kako će jednoga dana biti tragično stajati pred Gospodinom i vidjeti nekoga koga smo jednom poznavali kako nas gleda u oči i kaže: "Znao si istinu. Znao si da postoji nebo i pakao! Znam da sam bio odvratan, ali zašto nisi otvorio usta i ipak mi rekao? Znao si da ću doći ovamo i znao si da će i moja djeca ovdje završiti. Zašto mi nisi rekao?"

Nažalost, jedino obrazloženje koje će ijedno dijete Božje imati bit će: "Više sam žudio za tvojom naklonošću nego za naklonošću Božjom. Htio sam ti se sviđati. Nisam htio da se smiješ iz mene; htio sam tvoju pohvalu." Kakva zamka kad više volimo pohvalu od ljudi nego pohvalu od Boga!

Prema Pavlu, jedini način da izbjegnemo tu zamku straha od ljudi je da prizovemo Boga, znajući da nam on nije dao duh straha, nego snage, ljubavi i trijeznosti (vidi 2 Tim 1,7). Samo Bog nas može osposobiti kako bismo izbjegli da nas ne vodi pohvala ili kriticizam ljudi. Nadalje, Pismo nam kaže da "u ljubavi nema straha; naprotiv, savršena ljubav isključuje strah" (1 Iv 4,18). Ljubav Božja neće samo istjerati strah, nego će nas prisiliti da se vratimo k onima koji žive bez Boga kako bismo im činili dobro, bez obzira na njihovu reakciju prema nama.


_________
Carter Conlon pridružio se pastoralnom osoblju crkve Times Square 1994. godine na poziv pastora osnivača, Davida Wilkersona, i postavljen je u službu starijeg pastora 2001. godine. Kao snažan, suosjećajan vođa, čest je govornik na konferencijama za pastore i vođe koje održava World Challenge širom svijeta.