JESTE LI LJUTI NA BOGA?

Vjerujem da za kršćanina ne postoji ništa opasnije od ljutnje prema Bogu. Šokiran sam sve većim brojem vjernika koji su kivni na njega. Zašto? Uvjereni su da se on ne brine jer nije odgovorio na određenu molitvu ili djelovao za njih.

Jona je imao misionarski poziv od Boga i otišao je u Ninovu da iznese poruku koju je primio o sudu. Nakon što je iznio tu poruku, sjeo je na obronku čekajući da Bog počne sa sudom. Prošlo je četrdeset dana i ništa se nije dogodilo. Zašto? Jer se Niniva pokajala te se Bog predomislio i nije ih uništio.

Većina bijesa protiv Boga započinje s razočaranjem. Bog nas može pozvati, dati nam breme, poslati nas. Zatim, kad stvari ne idu kao što smo planirali, možemo misliti da smo pogrešno bili vođeni ili da smo izdani. Bog razumije naše vapaje od boli i zbunjenosti. Na kraju krajeva, naš vapaj je ljudski. I nije drukčiji od Isusova vapaja na križu: "Oče, zašto si me ostavio?"

Ako nastavljamo njegovati duh ozlojeđenosti, on će izrasti u bijes. I Bog će nam postaviti isto pitanje kao i Joni: "Srdiš li se s pravom?" (Jn 4,9).

Jona je odgovorio: "Da, s pravom sam ljut nasmrt" (isti redak). Ovaj prorok bio je tako pun srednje da je rekao: "Sve mi je jedno jesam li živ ili mrtav. Moja služba je promašaj. Imam svako pravo ljutiti se na tebe."

Božja Riječ kaže da postoji nada: "Ovako govori Jahve: Prestani kukati, otari suze u očima! Patnje će tvoje biti nagrađene" (Jer 31,16). Drugim riječima: "Prestani prigovarati. Nagradit ću tvoju vjernost."

"Prema tome, braćo moja ljubljena, budite čvrsti, nepokolebljivi, uvijek napredujte u djelu Gospodnjem, svjesni da vaš trud u Gospodinu nije uzaludan" (1 Kor 15,58).

Ljubljeni, vaši vapaji i molitve nisu uzaludni. Sva vaša bol i suze su sa svrhom. Bog vam govori: "Misliš da je sve gotovo. Vidiš jedino svoj neuspjeh i ruševinu, a ne i rezultate. I tako kažeš: 'Ovo je kraj.' Ali ja kažem da je ovo početak. Ja vidim nagradu koju ću izliti na tebe. Za tebe imam dobre stvari na pameti – divne stvari. Dakle, prestani plakati!"