PRIMANJE BLAGOSLOVA KRIŽA

Bog uživa u upotrebljavanju ljudi neuspjeha – muškaraca i žena koji misle da gotovo ništa ne mogu učiniti ispravno. Jedna mi je žena nedavno napisala: "Moj brak propada. Čini se kao da sve činim pogrešno u odgoju vlastite djece. Osjećam se kao da nisam dostojna ničega i nikoga. Nisam bila dobra žena, majka ni kršćanka. Vjerojatno sam na ovom svijetu osoba najvećeg neuspjeha."

Ona je upravo ona vrsta ljudi koje Gospodin traži – ljudi koji znaju da ako se išta dobro dogodi kroz njih, to mora biti zbog Boga. Svi vješti i hrabri kršćani, koji se hvale svojim velikim sposobnostima, nikada se ne dojme Boga. Bog je pogledao dolje na čovjeka koji je spletkario, nedostojnog slabića zvanog Jakob, i rekao: "Ne boj se, Jakove, crviću … ja sam pomoć tvoja … Gle, činim te mlatilom oštrim, novim, dvostrukih zubaca … kliktat ćeš u Jahvi" (Iz 41,14-16).

Ljudi često koriste Boga da postignu sreću, slavu, čast i poštovanje. Talent, osobnost i pamet koriste se za napredovanje kraljevstva Božjeg, ali on nije impresioniran. Njegova snaga savršeno se očituje u našoj slabosti, u našoj nesposobnosti da budemo poslušni njegovim zapovijedima u našoj vlastitoj snazi.

Bog nas poziva na život svetosti i odvojenosti. Kaže nam da možemo biti oslobođeni ropstva grijeha. Njegova Riječ nam dolazi s nekim nemogućim izazovima: "Oduprite se đavlu! Hodajte u Duhu! Izađite između njih! Ljubite svoje neprijatelje! Ostavite svoje strahove! Odložite svoje požudne želje! Neka nikakav grijeh ne vlada nad vama!"

Kad iskreno pomislite kako malo možete sami učiniti da biste ispunili te izazove, shvaćate kako ste jako slabi. Vaše srce počinje vapiti: "Gospodine, kako možemo postići takve velike, svete stvari?" Tada naš Gospodin preuzima stvari! On dolazi s utješnom porukom: "Odloži svoje oružje. Prestani pokušavati biti tako samodostatan i jak. Ja sam tvoje oružje i tvoja snaga. Daj da ja učinim što sâm nikada nećeš moći. Ja ću ti dati moju pravednost, moju svetost, moj odmor, moju snagu. Ne možeš spasiti sama sebe ili ugoditi meni ni na koji drugi način nego primanjem blagoslova križa po vjeri. Daj da ja budem odgovoran za tvoj rast u svetosti."