JESTE LI ZADOBILI GOSPODNJE SRCE?

"Štoviše, sve sada gubi u mojoj cijeni svoju vrijednost zbog najveće prednosti: spoznaje Krista Isusa, moga Gospodina! Radi njega sam sve žrtvovao, i sve smatram blatom, da Krista dobijem" (Fil 3,8).

Jeste li zadobili Gospodnje srce? Apostol Pavao iznio je svoju svrhu odricanja od svoga prošlog života ovako: "Da Krista dobijem." Njega je Krist potpuno zarobio te je držao oči jedino na Gospodinu.

Zašto bi Pavao osjećao potrebu da "dobije" Krista? Krist se već otkrio ne samo njemu, već i u njemu. Ali čak i tako, odlučio je zadobiti Kristovo srce i naklonost.

Vidite, Pavlovo čitavo biće – njegova služba, život, sama svrha življenja – bilo je usredotočeno da ugađa jedino svome Gospodaru i Gospodinu. Sve drugo bilo mu je smeće! Vjerujem da je jedan od razloga što se Pavao nikada nije oženio bio taj kako bi imao više vremena "da se brine za Gospodnje: kako će ugoditi Gospodinu" (1 Kor 7,32). On i druge potiče u istom pravcu: "… tako da živite dostojno Gospodina i da mu budete ugodni u svemu" (Kol 1,10).

Je li to biblijski – ovo "zadobivanje Isusova srca"? Nismo li svi predmet Božje ljubavi, bez obzira? Njegova dobronamjerna ljubav doista se proteže na čitavo čovječanstvo. Ali postoji i druga vrsta ljubavi – odana ljubav kao što je između muža i žene – i samo ih nekolicina to ikada iskusi.

Ta ljubav izražena je u Pjesmi nad pjesmama, gdje je Salomon prikazan kao Krist. U tom odlomku, Gospodin govori svojoj zaručnici: "Srce si mi ranila … nevjesto; srce si mi ranila jednim pogledom svojim, jednim samim biserom kolajne svoje …Kako je slatka ljubav tvoja … nevjesto! Slađa je ljubav tvoja od vina" (Pnp 4,9-10). Kasnije on uzvraća: "Odvrati oči svoje od mene, jer me zbunjuju" (Pnp 6,5). Njegova zaručnica odgovara: "Ja pripadam dragome svome, i on je željan mene" (Pnp 7,11).

Vjerujem da će se Kristova zaručnica sastojati od svetog naroda koji živi tako ugađajući svome Gospodinu, tako mu je poslušan, tako odvojen od svih drugi, da će Kristovo srce biti ranjeno. Riječ "ranila", kao što je upotrijebljena u ovom retku, znači "ukrala si mi srce". Kristovi sljedbenici ranili su njegovo srce jednim jedinim pogledom (Pnp 4,9). Taj jedan jedini pogled iskren je um usredotočen samo na Krista.