KAKO MOŽEMO POZNAVATI PUT?

Kad je Isus čuo Tomu: "Gospodine, ne znamo kamo ideš. Kako bismo mogli poznavati put?" (Iv 14,5), vjerojatno se šokirao. Zapravo je Toma rekao: "Isuse, tako prisno govoriš o svom odlasku Ocu, ali mi ga ne znamo kao ti. Kamo možemo poznavati put k Ocu?"

To je bilo priznanje. Toma je priznao: "Gospodine, tebe poznajemo. S tobom smo bili prisni protekle tri godine, ali nemamo otkrivenje o tome tko je Otac – o njegovoj ljubavi, brizi, nježnosti. Molim te, prije nego odeš, pokaži nam Oca." Međutim, Isus je protekle tri godine upravo to radio. Njegovi učenici promašili su to otkrivenje.

Ako u potpunosti razumijemo da imamo dobrog, brižnoga nebeskog Oca, zašto se osjećamo poraženi kad neprijatelj dođe protiv nas? Zašto očajavamo nad financijskim teretom koji nas svladava? Zašto se čudimo zašto ne možemo steći pobjedu nad grijehom koji nas lako zavodi?

Poslušajte pažljivo Isusov odgovor Tomi. Sve to u vezi je s nama: "Kad biste mene poznavali, poznavali biste i Oca mog" (Iv 14,7).

Zatim je progovorio Filip: "Gospodine, pokaži nam Oca, i dosta nam je" (Iv 14,8). Isus nije mogao vjerovati što je čuo. Gotovo možete čuti nevjeru u njegovu glasu dok odgovara Filipu: "Toliko sam vremena s vama i ti me, Filipe, nisi upoznao? Tko je vidio mene, vidio je i Oca. Pa kako veliš: 'Pokaži nam Oca!'?" (Iv 14,9)

Drugim riječima: "Toma, Filipe, dragi moji učenici, kako me to možete pitati? Kažete da me poznajete, da smo prisni. Međutim, kako ste mogli promašiti otkrivenje koje sam vam davao protekle tri godine dok sam bio s vama? Zar još ne vidite da su sva silna djela koja sam učinio bila Otac u meni koji je otkrivao tko je, kakav je i što vam želi biti? Sve što sam vas učio bilo je iz njegova srca, ne mojega."

Čitav Isusov život bila je ilustrirana propovijed. On je iz dana u dan, sa svakim čudom koje je izvršio i svakom usporedbom koju je izrekao, pokazivao tko je Otac. I poslao je svoga Duha Svetog da bi njegovi sljedbenici mogli činiti i veća djela i nastavili otkrivati Očevu ljubav novim generacijama.