UKROTI SVOJ JEZIK

"… ali jezika nitko od ljudi ne može konačno ukrotiti. On je zlo koje ne poznaje mira. Pun je smrtonosnog otrova" (Jak 3,8).

U ovom retku svoje poslanice Jakov govori o jeziku vjernika. On upućuje poziv crkvi da stekne nadzor nad svojim jezikom – prije nego ih uništi! Možda ćete pitati kako je ozbiljna ta stvar kroćenja jezika? Može li jedan "nedisciplirani jezik" stvarno biti tako grešan?

Nezauzdan jezik čini našu vjeru apsolutno bezvrijednom! U očima Božjim on može svaku vašu duhovnu aktivnost učiniti potpuno beskorisnom: "Ako tko umišlja da štuje Boga, a ne zauzdava svoga jezika, štoviše vara srce svoje, njegovo je bogoslužje bez ikakve vrijednosti" (Jak 1,26).

Jakov se ovdje obraća ljudima u crkvi, a ne ovisnicima o drogi ili ljudima na ulici. On se obraća onim članovima tijela Kristova koji su naizgled pobožni, duhovni. Oni su aktivni u djelu Gospodnjem, ali njihovi su jezici neobuzdani, van kontrole. Jakov svodi na ništa one koji se čine sveti, ljubazni, nježni i dobri, ali koji su u crkvi, na poslu ili u svojim obiteljima otrovna jezika, uvijek nudeći poslastice ogovaranja ili rado ih slušajući. Oni mrmljaju i prigovaraju i Bog kaže da je njihova vjera – čitavo njihovo pokazivanje duhovnosti – uzaludna, bezvrijedna!

Ljubljeni, ja ne želim stajati pred sudom Kristovim i otkriti da je čitavo moje djelo za Gospodina – čitav moj duhovni trud – bilo uzaludno. Ja ga ne želim čuti kako kaže: "Davide, u moje ime činio si silna djela. Hranio si gladne, odijevao gole, izbacivao đavole, podizao rehabilitacijske centre za ovisnike o drogi i domove za alkoholičare. Da, propovijedao si bezbrojnim tisućama i mnoge si zadobio za moje kraljevstvo, ali sve to bilo je za ništa. Iz tvojih su usta izašle mnoge ohrabrujuće riječi, ali i gorke i neljubazne, pune mržnje i zavisti. Moja upozorenja o tom problemu jezika uzimao si olako."

Možda špekulirate: "Bog sigurno nije tako bezosjećajan da će moju duhovnost svesti na ništa jer sam rekao nešto oštro!" Ovdje govorim o kršćanima čiji jezici nikada nisu bili ukroćeni, koji govore protiv Božjeg naroda ne trepnuvši okom! Evo što kaže Riječ Božja: "Kad bih ljudske i anđeoske jezike govorio, a ljubavi ne bih imao, bio bih mjed što ječi, ili cimbal što zveči. Kad bih imao dar proricanja i znao sve tajne i sve znanje; kad bih imao puninu vjere, tako da bih brda premještao, a ljubavi ne bih imao, bio bih ništa. Kad bih na hranu siromasima razdao sve svoje imanje, kad bih tijelo svoje predao da se sažeže, a ljubavi ne bih imao, ništa mi koristilo ne bi" (1 Kor 13,1-3).