KAO MALO DIJETE

Matej nam govori da je Krist pozvao k sebi malo dijete i uzeo ga u krilo. Htio je dati svojim učenicima duboku ilustriranu propovijed. Rekao im je: "Zaista, kažem vam, ako se ne obratite i postanete kao djeca, nećete ući u kraljevstvo nebesko. Tko god se, dakle, ponizi kao ovo dijete, taj je najveći u kraljevstvu nebeskom. I tko god primi jedno ovakvo dijete u moje ime, mene prima" (Mt 18,3-5).

 

U ovim redcima Isus izlaže kakav odnos on želi sa svojim narodom te kaže: "Pogledajte ovo dijete. To je moja buduća crkva. Ovo dijete predstavlja svakoga novog vjernika koji će doći k meni s djetinjom vjerom iz svakog naroda, rase i plemena. Kažem vam, moja se crkva mora odnositi prema meni kao ovo dijete."

 

Grčka riječ koju Isus upotrebljava za obratiti se ovdje znači "oštar zaokret". Krist je ovim ljudima govorio: "U svojoj teologiji morate poduzeti iznenadan oštar zaokret. Morate brzo napustiti svoje misli kako da kroz svoja vlastita djela postanete posebni u mom kraljevstvu. To je stari način vršenja stvari – i blizu je iščeznuća."

 

Zatim je pozvao svoje učenike da se ponize. Zapovjedio im je: "Postanite kao mala djeca." Govorio im je: "Ja na vama gradim svoju crkvu. Ako želite ikakav udio u njoj, morate postati ponizni kao ovo malo dijete koje držim u svojim rukama." Vjerujem da on i od nas traži dvije jednostavne stvari: da odbacimo vlastitu samodostatnost i da mu budemo nekomplicirano posvećeni. Ta obilježja, kaže Isus, okarakterizirat će nas kad istinske sluge kraljevstva: "Tko god se, dakle, ponizi kao ovo dijete, taj je najveći u kraljevstvu nebeskom. I tko god primi jedno ovakvo dijete u moje ime, mene prima."

 

Krist je vrlo izravno rekao svojim učenicima: "A tko na grijeh navede jednoga od ovih malenih što u me vjeruju, bolje bi mu bilo da mu objese o vrat mlinski kamen što ga okreće magare i da ga utope u dnu mora. Jao svijetu zbog sablazni! Istina, sablazni moraju doći, ali jao onomu po kome sablazan dolazi" (Mt 18,6-7).

 

Isus je iskazivao svoj gnjev prema onima koji uče da za spasenje nije dovoljan križ. Govorio je samim kamenima temeljcima svoje crkve – svojim vlastitim učenicima. Upozoravao ih je da ne budu sablažnjeni križem. Trebaju prihvatiti činjenicu da je jedino on potpuna isplata za naše grijehe.

 

Isus isto tako govori i crkvi danas: "Jao svakom propovjedniku, učitelju ili svjedoku koji stavlja kamen spoticanja pred jedno od ove djece koja su se obratila. Oni k meni dolaze u jednostavnoj vjeri i pokajanju. Navalit ćete na sebe moj gnjev ako ih sablaznite govoreći: 'Isus nije dovoljan. Ako doista želite biti spašeni, morate činiti više. Evo nauke i smjernica naše crkve…"

 

Pastori, evanđelisti, učitelji – dopustite da ozbiljnost Isusovih oštrih riječi duboko potoke u vašu dušu: "…bolje bi mu bilo da mu objese o vrat mlinski kamen što ga okreće magare i da ga utope u dnu mora."