OTKRIVENJE SLAVE BOŽJE

Pismo je jasno kako je moguće da svaki iskren Isusov sljedbenik vidi i razumije slavu Božju. Doista, naš Gospodin otkriva svoju slavu svima koji traže i revno mole za nju. Vjerujem da će otkrivenje slave Božje opremiti njegov narod za pogibeljna vremena koja su pred nama. Pavao izjavljuje da to otkrivenje "može sagraditi i dati vam baštinu među svima posvećenima" (Dj 20,32).

Suprotno mišljenju nekih kršćana, slava Božja nije nekakvo fizičko očitovanje. To nije neka zanesenost koja vas snalazi niti neka vrsta nadnaravne aure ili izbijanje anđeoskog svjetla. Jednostavno rečeno, Božja slava otkrivenje je njegove naravi i osobina.

Kad molimo: "Gospodine, pokaži mi svoju slavu", zapravo molimo: "Oče, otkrij mi tko si ti." A ako nam Gospodin doista da otkrivenje svoje slave, to je onda ono kako želi biti poznat nama.

Mojsijevo iskustvo sa slavom Božjom pokazuje tu istinu. Gospodin ga je poslao da izbavi Izraela bez da mu je dao cjelovito otkrivenje tko je Bog Izraelov. Gospodin mu je samo rekao: "Idi i reci: Ja Jesam te šalje" (vidi Izl 3,14). Ali nije dao nikakva objašnjenja tko je "Ja Jesam".

Vjerujem da je zbog toga Mojsije zavapio: "Pokaži mi svoju slavu" (Izl 33,18). Vrlo je gladovao i žeđao da upozna tko je taj veliki Ja jesam – da upozna što znače njegova narav i karakter.

Gospodin je odgovorio na njegovu molitvu. Prvo, uputio ga je da se sakrije u rasjeklini stijene. Međutim, dok je čekao da se pojavi slava Božja, nije čuo grmljavinu, nije vidio munje ni osjetio podrhtavanje tla. Naprotiv, Božja slava došla mu je u jednostavnom otkrivenju: "Jahve prođe ispred njega te se javi: 'Jahve! Jahve! Bog milosrdan i milostiv, spor na srdžbu, bogat ljubavlju i vjernošću, iskazuje milost tisućama, podnosi opačinu, grijeh i prijestup" (Izl 34,6-7).