JONA JE ZAHVALJIVAO I BIO JE IZBAVLJEN

Poslušajte Jonine riječi: "Ti me baci moru u dubine i voda me opteče. Sve poplave tvoje i valovi oboriše se na me ... bezdan me opkoli ... siđoh do korijena planina. Nada mnom se zatvoriše zauvijek zasuni zemljani" (Jon 2,4-7).

 

Jona je udario o dno stijena, pokopan u trbuhu kita. Borio se za svoj život – pun očaja, stida i krivice. Srce mu je potonulo – doslovce koliko samo netko može potonuti. Mislio je da ga je Bog odbacio.

 

Kako je, dakle, Jona izašao iz svoje jame? Jednostavno rečeno, prošao je ispit! "Samo što ne izdahnuh kad se spomenuh Jahve ... A ja ću s pjesmom zahvalnicom žrtvu prinijeti ..." (Jon 2,8.10).

 

Jona nije primio nikakvu riječ izbavljenja. Bio je u beznadnoj situaciji; sve oko njega bilo je mračno i sumorno. Samo što nije pao u nesvijest. Međutim, kad je došao na tu točku, rekao je: "Zahvaljivat ću Gospodinu!"

 

Usred svih svojih nevolja, Jona je ušao u Gospodnju nazočnost i prinio zahvalnost! I Bog je odgovorio: "Jona, to je ono što sam čekao čuti od tebe. Usred svega ovoga pouzdao si se u mene. Prošao si ispit!"

 

Pismo govori: "Tada Jahve zapovjedi ribi, i ona izbljuva Jonu na obalu" (Jon 2,11). Samo s jednom zapovijedi s neba, riba je ispljunula Jonu na obalu. Ovaj opterećen čovjek vjerojatno se otkotrljao na obalu vičući: "Slobodan sam, slobodan!" Vjerojatno je i plesao dok je vadio morsku travu iz kose – jer već je bio kod oltara zahvaljivanja!

 

Kad nemate kamo pobjeći, okrenite se zahvaljivanju! Zahvaljujte Gospodinu za njegovo oproštenje i za oslobođenje od svih vaših prošlih grijeha. Zahvaljujte mu što vas je istrgao iz lavljih zuba i što vam je dao novi dom u slavi, zahvaljujte mu za sve prošle blagoslove, za sva obećanja, za sve što će učiniti. U svemu zahvaljujte!

 

"Dobro je slaviti Jahvu, pjevati imenu tvome, Svevišnji" (Ps 92,2).

 

"Prinesi Bogu žrtvu zahvalnu, ispuni Višnjemu zavjete svoje! I zazovi me u dan tjeskobe: oslobodit ću te, a ti ćeš me slaviti" (Ps 50,14-15).