PEĆ NEVOLJA

"Ako zbilja (kao što jest) trpimo s njim – da s njim budemo i proslavljeni. Držim, doista, da patnje sadašnjega vremena nisu dostojne usporedbe sa slavom koja će se objaviti u nama" (Rim 8,17-18). Apostol Pavao govori da u svjetlu slave koja ga čeka, što je njegova kušnja u usporedbi s tim?

Isto tako, on želi da mi okrenemo svoje oči od našega sadašnjeg trpljenja i usredotočimo ih na ono što dolazi, što će sve promijeniti. Samo minutu u našem novom domu u vječnosti, kaže Pavao, više se nećemo sjećati što je bilo ranije. Ono što želi reći je da počnemo slaviti sada, veseleći se nad radošću koja nas čeka. "Po Isusu, dakle, uvijek prinosimo Bogu žrtvu hvale, to jest plod usana, koje hvalom slave njegovo ime" (Heb 13,15).

Bog je odabrao one "pročišćene poput srebra; odabrao sam te u peći nevolje" (Iz 48,10). Ljudi kojima je Izaija dao ovu objavu novoga svijeta upravo su podnijeli jarost razbješnjena neprijatelja. Sad su se okretali od svoje nevolje vezani strahom i klonulošću. Mislili su da ih je Bog ostavio i bojali su se onoga što donosi budućnost.

Koju im je, dakle, Bog poslao riječ? To je ista riječ koju on danas daje svom narodu: "Probudite se! Niste izgubljeni, kao što mislite. Gospodin, vaša snaga, još je uvijek s vama. Dakle, dignite se iz praha obeshrabrenja i sjednite na nebeskom mjestu koje sam vam obećao. Niste izgubili svoju pravednost, dakle, odjenite svoj plašt. Prodrmajte se, razgovarajte sa sobom, održite si lekciju. I recite tijelu i đavlu: 'Ja sam izvrstan pobjednik kroz onoga koji me spasio'" (Iz 52,1-3, parafrazirano).

"Ja ću … kroz oganj provesti, pročistit ću ih kao što se pročišćuje srebro, iskušat ih kao što se srebro iskušava. I on će zazivati ime moje, a ja ću mu se odazvati; i reći ću: 'Moj je to narod!' a on će reći: 'Jahve je Bog moj!'" (Zah 13,9).