GOSPODIN JE MOJ PASTIR

Svima nam je poznat Psalam 23. Njegova utješna poruka dobro je poznata i među onima koji ne vjeruju. Ovaj glasoviti psalam napisao je kralj David, a njegov najpoznatiji odlomak je u prvom retku: "Gospodin je pastir moj: ni u čem ja ne oskudijevam."

Hebrejska riječ koju David u ovom retku koristi za oskudijevanje govori o pomanjkanju. Drugim riječima, David govori: "Ništa mi neće manjkati." Kad ovo značenje spojimo s prvim dijelom retka, David govori: "Gospodin me vodi i hrani i zbog toga ništa mi ne manjka."

U ovom kratkom retku, David nam daje još jedan prikaz Gospodnjega karaktera i naravi. Doslovno hebrejsko tumačenje prvog dijela ovog retka jest Jahve Roi, što znači: "Gospodin, moj pastir".

Jahve Roi nije neki dobroćudan, pasivan pastir. On nije najamnik, netko tko čini tek malo više od osiguranja hrane i vodstva. On nas ne upućuje samo prema zelenoj paši i vodi govoreći nam: "Tu je što trebaš. Idi i uzmi." Niti zatvara oko na naše potrebe. On ne skreće drugim putem kad čuje naše vapaje u pomoć i kad nas vidi u nevolji. Ne, on zna za svaku bol koju trpimo, za svaku prolivenu suzu, za svaku tegobu koju osjećamo. On zna kad smo preumorni da načinimo još jedan korak. On zna koliko možemo podnijeti. A iznad svega, on zna kako nas izbaviti i dovesti na mjesto iscjeljenja. Naš pastir uvijek iznova dolazi za nama, hvata nas i vodi na mjesto počinka. On nas neprestano poliježe da nađemo iscjeljenje i obnovljenje.

Jahve Roi – Gospodin naš pastir – tjera nas da ga slijedimo u njegov počinak tako da može "šekina" u našoj sredini. Gospodin kaže u Izlasku 29,45: "Ja ću prebivati među Izraelcima i biti njihov Bog." Hebrejska riječ za prebivati jest šekina, što znači "boraviti uz ili skrasiti se pored". Ova riječ označava ne samo prolaznu nazočnost, već trajnu – nazočnost koja nikada ne odlazi. Ukratko, šekina slava Božja nije neki otisak koji nestaje iz naših srca poput nevidljive tinte. Ne, to je nešto što Bog stalno utiskuje na našu dušu. To je njegova vrlo bliska i vječna nazočnost.

Evo slavne slike: Naš nam pastir nudi da dođe k nama usred naše boli i potištenog stanja i da sjedi uz nas. On obećava da će povezati naše povrede i ojačati udove koji su se razboljeli.

Ovo je šekina slava Božja: trajna nazočnost Gospodnja. I često je doživljavamo kad smo usred nevolje. Naš veliki pastir nam kaže: "Želim te obnoviti. Učinit ću to tako da ću biti nazočan uz tebe čak i u dolini sjena smrtnih. Moja će nazočnost biti s tobom kroz sve što đavao baci u tebe. Čak ako i pokušaš pobjeći od mene, poći ću u potjeru za tobom. A kad te uhvatim, uzet ću te u svoje ruke i nositi natrag u moj počinak. Tad ću povezati tvoje rane i iscijeliti tvoje bolesti."