NEKA U VAMA BUDE ONA MISAO

"Ta neka u vama bude ona misao koja je i u Kristu Isusu" (Fil 2,5).

U ovom poticaju apostol Pavao govori narodu Božjem: "Neka um koji je u Kristu, samo Isusovo razmišljanje bude i vaše. Njegov stav uma je onaj koji i mi tražimo."

Što znači imati misao Kristovu? Jednostavno rečeno, to znači misliti i raditi kao Isus. To znači donositi Kristu slične odluke koje određuju kako trebamo živjeti. To znači dovesti svaku sposobnost našega uma do toga da zapravo možemo imati um Kristov.

Kad god pogledamo u ogledalo Riječi Božje, trebamo sami sebe zapitati: "Je li ono što vidim od sebe odražava prirodu i razmišljanje Krista? Mijenjam li se iz slike u sliku, prilagođavajući se sa svakim iskustvom koje Bog donosi u moj život da budem sve sličniji Isusu?"

Prema Pavlu, tu je Kristov stav uma: "(On) sama sebe obezvrijedi uzevši obličje sluge i postavši ljudima sličan" (Fil 2,7).

Isus je donio odluku još dok je bio u nebu. Dogovorio se sa svojim Ocem da će odložiti svoju nebesku slavu i sići na zemlju kao čovjek. Silazio je na zemlju kao ponizan sluga. Htio je služiti, a ne da njemu bude služeno.

Za Krista je to značilo: "Oče, idem vršiti tvoju volju." Doista, Isus je prije vremena odlučio: "Odlažem svoju vlastitu volju da bi vršio tvoju, Oče. Podčinjavam svoju volju da bih mogao prihvatiti tvoju. Sve što kažem i činim mora doći od tebe. Odlažem sve da budem potpuno ovisan o tebi."

Zauzvrat, Očev je dogovor sa Sinom bio da će mu otkrivati svoju volju. Bog mu je zapravo rekao: "Moja volja nikada neće od tebe biti sakrivena. Uvijek ćeš znati što činim. Imat ćeš moj um."

Kad Pavao hrabro izjavljuje: "Imam Kristov um", zapravo izjavljuje: "I ja sam sebe lišio ugleda. Poput Isusa, preuzeo sam ulogu sluge." On drži da isto vrijedi za svakog vjernika: "Mi (svi možemo) posjedovati Kristovu misao" (1 Kor 2,16).