BOŽJA SREDSTVA I NJEGOVA BEZUVJETNA LJUBAV

Usporedba o izgubljenom sinu je o dva sina – jednome koji je došao do kraja svojih vlastitih sredstava i jednome koji nije htio zahtijevati sredstva svoga vlastitog oca. Ova usporedba je i o očevoj bezuvjetnoj ljubavi i sredstvima u njegovom domu.

Mlađi sin otišao je ocu i rekao: "Oče, daj mi dio baštine koji mi pripada" (Lk 15,12). Baština koju je primio – a zatim potratio – predstavlja njegove vlastite interese: talente, sposobnosti; sve što je koristio da bi se suočio sa životom i svim njegovim problemima. Rekao je: "Imam inteligenciju, pamet, dobru pozadinu. Mogu otići i živjeti kako hoću!"

Stav mlađeg sina opisuje mnoge današnje kršćane. Međutim, kad stvari postanu teške, kako brzo dolazimo do kraju svojih vlastitih sredstava! Kako brzo potrošimo sve što smo imali u sebi! Iz nekih problema možemo iznaći put i za neke kušnje naći unutarnju snagu, ali dolazi vrijeme kad glad pogađa našu dušu!

Tada dođete do kraja samih sebe i ne znate kojim putem da krenete. Prijatelji vam ne mogu pomoći. Ostavljeni ste prazni, povrijeđeni, bez ičega u sebi na što biste se oslonili. Potrošeni ste; sva vaša borba je nestala! Sve što je ostalo su strah, potištenost, praznina, beznadnost.

Visite li još uvijek oko đavoljeg svinjca valjajući se u praznini i na smrt gladujući? To je ono što se dogodilo izgubljenom sinu. U njemu nije ostalo više ničega na što bi se oslonio! Iscrpio je sva svoja sredstva i shvatio kamo ga je odvelo sve njegovo oslanjanje na samoga sebe. Ali što je bilo ono što ga je na kraju dovelo k sebi? To što se sjetio svega obilja u očevu domu! Rekao je: "Ja ovdje gladujem, a u očevu domu obilje je kruha!" Tada je odlučio da će se vratiti i prisvojiti očeva obilna sredstva.

U toj usporedbi nema nijedne riječi koja bi pokazivala da se izgubljeni sin vratio zbog ljubavi za oca. Istina, kajao se; zapravo, pao je na koljena vapeći: "Oče, žao mi je! Sagriješio sam protiv tebe i Boga. Nisam dostojan ući u tvoju kući", ali nikada nije rekao: "Oče, vratio sam se jer te ljubim!"

Ono što je ovdje otkriveno jest da je ljubav Božja prema nama bez zadrške; ona ne ovisi o našoj ljubavi prema njemu. Istina je zapravo da nas on ljubi i kad smo mi u našim srcima daleko od njega. To je bezuvjetna ljubav!