KAKO POSTATI LJUDI MOLITVE

U Jeremiji 5 Bog govori: "Prođite ulicama jeruzalemskim, pogledajte dobro i raspitajte se, tražite po njegovim trgovima, pa ako nađete ijednoga čovjeka koji čini pravo i traži istinu, oprostit ću ovom gradu" (Jer 5,1). Gospodin u biti govori: "Bit ću milostiv nađem li samo jednoga čovjeka koji me traži."

Za vrijeme babilonskog ropstva, Bog je takva čovjeka našao u Danielu. I danas, više nego ikada u povijesti, Gospodin traži istu vrstu pobožnih muškaraca i žena. On traži vjerne sluge koji su voljni "podići zidine" i "stati na proboje", što se jedino može postići kroz molitvu.

Poput Daniela, takav čovjek bit će nađem s Riječju Božjom u ruci. Kad je Duh Sveti došao Danielu, prorok je čitao knjigu proroka Jeremije. I upravo mu je tada Duh otkrio da je došlo Božje vrijeme izbavljenja za Izraela. Kad je došlo to otkrivenje, Danijel je bio potaknut moliti: "Ja obratih svoje lice prema Gospodinu Bogu, nastojeći moliti se i zaklinjati u postu, kostrijeti i pepelu. Ja se moljah Jahvi" (Dn 9,3-4).

Daniel je znao da narod Božji nije spreman prihvatiti obnovu. Međutim, je li prorok kaznio svoje zemljake za njihove grijehe? Ne, Danijel se poistovjetio s raspadom morala svuda oko sebe. Izjavio je: "Mi sagriješismo … stid na obrazu nama … jer sagriješismo protiv tebe" "(Dn 9,5.8).

Bog danas silno želi blagosloviti svoj narod, ali ako su nam misli uprljane duhom ovoga svijeta, nismo u položaju primiti njegove blagoslove. Daniel je dao ovu snažnu izjavu: "Sva ova nesreća, kao što je zapisano u Zakonu Mojsijevu, došla je na nas, a mi nismo umilostivili lice Jahve, Boga svojega: nismo se obratili od svojih bezakonja pa da prionemo uz istinu tvoju. Jahve je bdio nad nesrećom, on je dovede na nas" (Dn 9,13-14).

Ako bismo poslušali Boga, ispitali bismo naše svakodnevno hodanje s njim i dopustili Duhu Svetom da nam pokaže područja kompromisa. Činili bismo i više nego samo molili za otpali narod. Vapili bismo: "O, Gospodine, istraži mi srce. Razotkrij u meni sve što je od duha ovoga svijeta ugmizalo u moju dušu." Poput Davida, postavili bismo svoje lice da moli za izbavljenje naših obitelji, naše nacije.