OSJEĆAJ NEDOSTOJNOSTI

Žalosno, ali pogođeni smo osjećajem nedostojnosti. Okrećemo se prema sebi razmišljajući: "Opet sam to učinio! Nisam se uopće promijenio. Nikada neću biti sličan Kristu. Još uvijek se ponašam poput djeteta, ne kao zreli kršćanin. Zašto se nisam promijenio?"

Ljubljeni, đavao želi da se nastavite brinuti nad svojim manama i nedostatkom rasta misleći da je trka nemoguća, tako da se obeshrabrite i odustanete.

Sigurno je da ćemo se povremeno spoticati, jer trka će se nastaviti dok se Gospodin ne vrati. Ali uvijek se moramo dići na noge i nastaviti dalje.

Božja Riječ govori o pobjedi: "Jer sve što je od Boga rođeno pobjeđuje svijet" (1 Iv 5,4). "Pobjednik će baštiniti ovo: Ja ću mu biti Bog, a on će mi biti sin" (Otk 21,6-7).

Pobijediti znači "pokoriti sva iskušenja i prepreke i dobiti najbolje iz njih". Što su vaše prepreke? One su svaka nova reakcija u tijelu, svaki neuspjeh da se bude sličan Kristu, svako pojavljivanje ljutnje, gorčine ili nespokojstva.

David je zapisao: "Grijeh je moj svagda preda mnom" (Ps 51,3). Ovaj čovjek bio je razotkriven pred cijelim svijetom kao preljubnik i ubojica. Isto tako, zapisao je: "Zloće moje glavu su mi nadišle, kao preteško breme tište me … Pogurih se sav i zgrčih, povazdan lutam žalostan" (Ps 38,5.7).

Što da se David brinuo i uzrujavao nad svojim pogreškama? On se pokajao svim svojim srcem te je zbog toga mogao reći: "Okrenuo si moj plač u igranje, skinuo kostrijet s mene i opasao me radošću" (Ps 30,12).

Najbrži način osloboditi se "osjećaja nedostojnosti" je pouzdati se u Kristovo oproštenje. On je spreman oprostiti sve vrijeme: "Jer ti si, Gospode, dobar i rado praštaš, pun si ljubavi prema svima koji te zazivaju" (Ps 86,5).