NE BUDITE MAZGA

"Učit ću te, put ti kazat kojim ti je ići, svjetovat ću te, oko će moje bdjeti nad tobom. Ne budite kao konj ili mazga bez razuma: divljinu im krotiš vođicama i uzdom, inače im se ne primiči" (Ps 32,8-9).

U ova dva kratka stiha Bog nam daje veliku lekciju u vezi s vodstvom. Na osnovu spoznaje da je on voljan voditi nas u svemu možemo graditi veliku vjeru.

Međutim, Riječ Božja govori da čovjek može biti vjernik koji uživa sve duhovne blagodati djeteta Božjeg, a ipak ostati svojeglava mazga kad se mora pokoriti Njegovim putovima vodstva. Bog je rekao o Izraelu: "Četrdeset ljeta jadio me naraštaj onaj pa rekoh: Narod su nestalna srca i ne promiču moje putove" (Ps 95,10).

Razmislite o čemu ovdje Bog govori: "Nakon četrdeset dugačkih godina primanja mojega brižnog vodstva i čudnovatih izbavljenja, oni još uvijek nemaju pojma kako ja radim. Čak nikada ni ne pokušavaju razumjeti moje principe vodstva. Za njih su moja vodstva samo niz nepovezanih blagoslova, ništa više od otvorenih vrata i bijega iz krize."

Ja osobno umoran sam biti kršćanin poput mazge, bez razumijevanja principa Božjeg vodstva. Ne želim da Bog za mene kaže: "Da, Davidu je oprošteno. Molio je i ja sam ga iznova i iznova izbavljao iz nevolje. Doista, vodio sam ga divnim putovima i moja ruka bila je nad njim. Ali u svom srcu nikada nije razumio moje putove."

Ljubljeni, nemojte tjerati Gospodina da bude strog s vama u svom vodstvu. Nemojte biti kao mazga, bez razumijevanja. Bog ne želi vikati vodstvo u svoju djecu ili nas prisiljavati da vršimo njegove naredbe. On želi narod koji ga dovoljno poznaje da se pokrene i na njegov najmanji poticaj.