Više vjere

Marko 4 iznosi priču o Isusu i njegovim učenicima u lađici dok ih je tamo-amo bacalo olujno more. Dok promatramo ovaj prizor, Krist umiruje valove jednom zapovijedi. Zatim se okreće svojim učenicima i pita: "Kako nemate vjere?" (Mk 4,40)

Možda mislite da ovo zvuči grubo. Ljudski je bilo bojati se u oluji. Ali Isus ih nije korio iz tog razloga. Ne, nego im je govorio: "Nakon svega vremena koje ste bili sa mnom, još uvijek ne znate tko sam ja. Kako to da tako dugo hodate sa mnom i još me prisno ne poznajete?"

Učenici su bili zapanjeni nad divnim čudom koje je Isus izvršio. "Njih spopade velik strah, te su jedan drugomu govorili: 'Tko je, dakle, ovaj, da mu se i vjetar i more pokoravaju?'" (Mk 4,41).

Možete li to zamisliti? Isusovi vlastiti učenici nisu ga poznavali. Svakoga od njih osobno je pozvao da ga slijedi i zajedno s njim služili su mnogim ljudima. I oni su činili čuda ozdravljenja i nahranili su mase gladnih ljudi. Ali njima je njihov Gospodar još uvijek bio stranac.

Tragično, ali jednako je istina i danas. Mnoštvo je kršćana zajedno s Isusom u čamcu, s njim služe i u njegovo ime dosežu mnoštva, ali u stvarnosti ne znaju tko je njihov Gospodar. Oni ne provode prisno vrijeme nasamo s njim. Nikada ne sjede tiho u njegovoj nazočnosti otvarajući mu srce te čekajući i slušajući da shvate što im želi reći.

Vidimo još jedan prizor u vezi s vjerom učenika u Luki 17. Učenici su došli k Isusu moleći: "Daj nam više vjere" (Lk 17,5). Mnogi kršćani danas postavljaju isto pitanje: "Kako mogu postići vjeru?" Ali oni ne traže samoga Gospodina za odgovor.

Ako želite više vjere, morate učiniti isto što je Isus rekao svojim učenicima u ovom odlomku. Kako je odgovorio na njihovo traženje više vjere? "Pripaši se da mi služiš dok ja jedem i pijem" (Lk 17,8). Isus je u biti govorio: "Stavi na se svoju haljinu strpljenja. Zatim dođi do mog stola i jedi sa mnom. Želim da me tamo hraniš. Čitav si dan veselo radio za mene. Sada želim da sa mnom razgovaraš. Sjedi sa mnom, otvori srce i uči od mene."