Temelj vjere

Na kakvom je temelju građena vaša vjera? Pismo govori da vjera dolazi od slušanja i da nam Riječ Božja daje "duhovne uši" omogućujući nam da možemo čuti (vidi Rim 10,17). Dakle, evo što Biblija govori o pustinjskim iskustvima u našim životima:

• "Nek me ne pokriju valovi, nek me ne proguta dubina ... Usliši me, Jahve, jer je dobrostiva milost tvoja ... Ne sakrivaj lica pred slugom svojim; jer sam u stisci" (Ps 69,16-18). Očigledno živote pobožnih preplavljuju vode nevolja.
• "Iskušavao si nas teško, Bože, iskušavao ognjem kao srebro. Pustio si da u zamku padnemo, stisnuo lancima bokove naše ... prošli smo kroz oganj i vodu" (Ps 66,10-12). Tko nas dovodi u zamku nevolja? Sam Bog.
• "Prije nego bjeh ponižen lutao sam, ali sada tvoju čuvam riječ ... Dobro mi je što sam ponižen da bih tvoja naučio pravila" (119,67.71). Ovi redci savršeno nam jasno govore. Za naše je dobro – čak nas blagoslivlja – da budemo poniženi.

Pogledajte svjedočanstvo psalmiste: "Ljubim Jahvu, jer čuje vapaj molitve moje ... Užeta smrti sapeše me, stegoše me zamke Podzemlja, snašla me muka i tjeskoba. Tada zazvah ime Jahvino: 'O Jahve, spasi život moj'" (Ps 116,1-4). Tu je vjerni sluga koji je ljubio Boga i imao veliku vjeru. Međutim, suočio se s tugom boli, nevolje i smrti.

Tu temu nalazimo u cijeloj Bibliji. Riječ Božja glasno izjavljuje da je put do vjere kroz vodu i vatru: "Kroz more put se otvori tebi i tvoja staza kroz vode goleme" (Ps 77,20). "Evo, ja ću učiniti nešto novo, već se vidi ... u pustinji pravim put, u pustari rijeke" (Iz 43,19). "Kad preko vode prelaziš, s tobom sam; ili preko rijeke, neće te preplaviti. Pođeš li kroz vatru, nećeš izgorjeti, plamen te opaliti neće" (Iz 43,2). "Ja sam Gospod, Bog tvoj, koji te držim za desnicu, koji ti govorim: 'Ne boj se! Ja sam tvoj pomoćnik'" (Iz 41,13).

Ovaj posljednji redak sadrži važan ključ: u svakoj pustinji u kojoj se nađemo, naš nas Otac drži za ruku. Međutim, samo oni koji prolaze kroz pustinju dobivaju ovu ruku utjehe. On je pruža onima koji su zahvaćeni bijesnom rijekom nevolja.