Mrvice

Žena s problematičnom kćeri ustrajala je tražeći Isusa. Na kraju su učenici nagovarali svoga gospodara: "Gospodine, otpusti je, riješi je se. Neće nam prestati dosađivati." Pogledajte Isusov odgovor na molbu ove žene: "Ali joj on ne uzvrati ni jedne riječi" (Mt 15,23). Očito je Krist ignorirao čitavu ovu situaciju. Zašto bi on to činio? Isus je znao da će se priča ove žene pripovijedati svakoj budućoj generaciji i htio je otkriti istinu svima koji će je čitati. I tako je testirao vjeru te žene govoreći: "Ja sam poslan samo k izgubljenim ovcama doma Izraelova" (Mt 15,24). Govorio je: "Ja sam došao za spasenje Židova. Zašto bih trošio njihovo Radosnu vijest na pogane?"

Većinu od nas ova bi izjava otjerala da idemo dalje, ali ova se žena nije ni pomakla. Pitam vas, kako često vi dignete ruke od molitve? Koliko puta ste se umorili misleći: "Tražio sam Gospodina. Molio sam i tražio. I nikakav odgovor nisam dobio"?

Pogledajte kako je ova žena odgovorila. Nije odgovorila prigovorom niti je uperila optužujući prst u njega: "Zašto me odbijaš, Isuse?" Ne, Pismo govori upravo obratno: "Ali ona dođe, pade pred njim ničice i reče: 'Gospodine, pomozi mi'" (Mt 15,25).

Ono što zatim slijedi teško je čitati. Isus ju je još jednom odbio. Samo što je ovaj put njegov odgovor bio još oštriji. Rekao joj je: "Nije pravo oduzeti kruh djeci i baciti ga psićima" (Mt 15,26). Još ju je jednom testirao.

Sad mu je ova majka odgovorila: "Istina, Gospodine ... jer i psići jedu mrvice što padaju sa stola njihovih gospodara" (Mt 15,27). Kakav nevjerojatan odgovor! Ova žena nije popustila u svom nastojanju da dosegne Isusa. I Gospodin ju je za to pohvalio. Rekao joj je: "'O ženo, velika je tvoja vjera. Neka ti bude kako želiš.' Istoga časa ozdravi njezina kći" (Mt 15,28).

Ljubljeni, mi ne moramo tražiti mrvice. Obećani su nam milost i milosrđe koji su nam potrebni u našim krizama. A to uključuje i svaku krizu koja se tiče naših obitelji, spašenih ili nespašenih. Pozvani smo da hrabro, s pouzdanjem, dođemo do Kristova prijestolja.