ROB
Božji putovi čine se ljudskom umu poput paradoksa. On kaže: "Da bi živio, moraš umrijeti. Da bi našao život, moraš ga najprije izgubiti. Da bi postao jak, najprije moraš postati slab."
Jedan od najvećih paradoksa je ovaj: Da bi uistinu postao slobodan, moraš postati svezan. Da bi postigao najveću slobodu u Bogu, najprije moraš ostaviti sva prava i doživotno postali rob Gospodina Isusa Krista. Postoji slavno ljubavno ropstvo koje vodi do najvišeg oblika slobode. To je dragovoljno predanje rođeno iz ljubavi i naklonosti koje čini da čovjek ropstvo smatra većim od položaja sina.
U vrijeme kad je narod Božji opsjednut traženjem svojih prava i preuzet Gospodnjim blagoslovima i blagodatima, svima bi nam bilo od koristi dopustiti Duhu Svetom da nam otvori oči da vidimo mjesto u Bogu koje je iznad svega što smo dosad otkrili. U savršenom je božanskom redu primiti sve dobre stvari iz ruke Božje i nijedno dijete Gospodnje ne bi smjelo osjećati krivnju u vezi s blagoslovima i blagodatima izlivenim na njega.
Ali moramo vidjeti da postoji i nešto bolje od blagoslova i napretka, jedna daleko veća nagrada od svih ostalih mnogostrukih blagodati koje nam on svakodnevno daje.
Rob je onaj koji je ušao u zavjet služenja sa svojim gospodarom. To je divno opisano u sljedećim redcima Pisma:
"Kad za roba kupiš jednoga Hebreja, neka služi šest godina. Sedme godine neka ode, bez otkupnine, slobodan. Ako dođe sam, neka sam i ode; ako li je oženjen, neka s njim ide i njegova žena. Ako mu gospodar nabavi ženu, pa mu ona rodi bilo sinova bilo kćeri, i žena i njezina djeca neka pripadnu njezinu gospodaru, a on neka ide sam.
Ali ako rob otvoreno izjavi: 'Volim svoga gospodara, svoju ženu i svoju djecu, neću da budem slobodan', neka ga onda njegov gospodar odvede k Bogu. Kad ga dovede k vratima ili dovratku, neka mu gospodar šilom probuši uho i neka mu trajno ostane u službi" (Izl 21,2-6).
To je više od slike o brizi Božjoj za robove i sluge. U ovoj slici jasno je prikazan rob Gospodina Isusa Krista.
U ovom izvješću, Krist je Gospodar, a mi smo sluge čija sloboda je kupljena. Križ je Božja subota, godina otpuštanja svih zatvorenika, zarobljenika, robova i slugu, a mi koji smo bili prodani pod Zakonom, oslobođeni smo milošću!
Oslobođeni smo od grijeha, međutim, Kristovi smo robovi sve naše dane, po vlastitoj odabiru.