OBEĆANJE

"Ne boj ih se" (Pnz 7,18). Za Izraela su "ih" predstavljali ogromni, dobro naoružani poganski narodi s kojima se suočio. Za nas danas "ih" predstavlja svaki problem, nevolju, neodoljivu poteškoću s kojom se suočavamo u životu.
Bog nam govori da se ne trebamo bojati. A s obzirom da on tako kaže, nema potrebe za drugim objašnjenjem. On je svemoćan i potpuno svjestan sotonskih utvrda s kojima se suočavamo. On zna za svaku kušnju i napast koju će sotona ikada baciti u nas. I još uvijek nam zapovijeda: "Ne boj ih se!"
Abraham je živio u tuđoj zemlji, okružen moćnim kraljevima, ne znajući gdje će završiti. Međutim, prva Božja riječ njemu bila je: "Ne boj se, Abrame, ja sam ti zaštita; a nagrada tvoja bit će vrlo velika" (Post 15,1).
Značenje ovog retka je: "Ja ću biti zid oko tebe, tvoj zaštitnik, tvoja obrana." U biti mu Bog kaže: "Suočit ćeš se s poteškoćama, ali ja ću te zaštititi u svima njima." Abraham je odgovorio vjerujući Božjoj riječi za njega: "Abram povjerova Jahvi, i to mu se uračuna u pravednost" (Post 15,6).
I Abrahamov sin Izak živio je u neprijateljskom okruženju, okružen Filistejcima koji su ga mrzili, mučili i htjeli da ode s njihove zemlje. Pismo kaže da svaki put kad je Izak iskopao bunar da dobije vodu, Filistejci bi ga ponovno zatrpali (vidi Post 26,15).
Kamo god je išao, ništa drugo nije vidio nego sukob. Nad njim se pojavio oblak sumnje te se pitao hoće  li ikada uspjeti. Ali Bog mu je dao istu riječ koju je dao Abrahamu: "Ne boj se, ja sam s tobom. Blagoslovit ću te, potomke ti umnožit, zbog Abrahama, sluge svojega" (Post 26,24).
Poput Izaka, mi smo danas Abrahamova djeca i Bog nam daje isto obećanje: "A ako vi pripadate Kristu, onda ste Abrahamovo potomstvo, baštinici po obećanju" (Gal 3,29).