ODVOJENJE by Gary Wilkerson

One noći prije raspeća, na posljednjoj večeri, Isus je rekao svojim učenicima: "Još malo, i svijet me neće više vidjeti" (Iv 14,19). Kakvu je zanimljivu izjavu dao, znajući da je učenici neće shvatiti. Jedan od njih je pitao: "Gospodine … kako to da ćeš se objaviti nama, a ne svijetu" (Iv 14,22).

Svakako, Isus je na pameti imao pouku. Odgovorio je: "Ako me tko ljubi, držat će moju riječ, i moj će ga Otac ljubiti; k njemu ćemo doći i kod njega se nastaniti … Ostavljam vam mir; mir, i to svoj, dajem vam. Ja vam ga ne dajem kakav svijet daje. Neka se ne uznemiruje i ne plaši vaše srce … Već sam vam rekao sada, prije nego se dogodi, da vjerujete kad se dogodi. Neću više mnogo s vama govoriti, jer se približuje knez ovoga svijeta. On protiv mene ne može ništa. Ali neka svijet upozna da ja ljubim Oca" (Iv 14,23.27.29-31).

Malo sam ovdje skratio Isusov odgovor kako bih temu o kojoj govori u čitavom ovom odlomku učinio jasnom i razumljivom. Ta tema je odvojenje. U ovih nekoliko redaka Krist jasno donosi tri razlike između njegova kraljevstva i svijeta: "Svijet me neće više vidjeti, ali vi ćete me ponovno vidjeti" (Iv 14,19). "Mir, i to svoj, dajem vam. Ja ga ne dajem kakav svijet daje" (Iv 14,27). "Približuje se knez ovoga svijeta. On protiv mene ne može ništa" (Iv 14,30). 


Zašto je Isus dao ove važne stvari svojim sljedbenicima? Kao da mu je bilo važno da jasno vidimo razliku između tih stvari. Činjenica je, Bog čini takvu podjelu kroz čitavu Bibliju. Kod stvaranja, od je odvojio svjetlo od tame i dan od noći. On je odvojio Izraela od svih drugih naroda. U Novom zavjetu on zapovijeda svojoj crkvi: "Izađite između njih i odvojite se!" A na Sudnji dan on će odvojiti ovce od jaraca. Kroz čitavu Riječ Bog neprestano povlači crtu podjele koja nam vrlo jasno govori: "Ovo je jedna stvar, a ono druga."