GLAD ZA ISTINOM

"(Kraljica od Sabe) … je došla s kraja zemlje da bi čula mudrost Salomonovu. A evo, ovdje je nešto više od Salomona" (Mt 12,42).

Svi mi danas moramo odgovoriti na jedno presudno pitanje: Ako je netko veći od Salomona u našoj sredini, bi li nas on ostavio zbunjene? Ako je njegova mudrost uvijek na raspolaganju, tražimo li je mi jednako gorljivo kao što je kraljica tražila Salomonovu mudrost?

Bog danas još uvijek govori svome narodu. I on govori jasno kao što je to činio u Starom zavjetu, apostolima ili ranoj Crkvi. Međutim, moramo shvatiti jednu stvar: Bog odabire govoriti jedino onima koji imaju uši da čuju. Dopustite mi to ilustrirati.

Marko 4,2 nam govori da je Krist "učio (mnoštva) mnoge stvari u usporedbama." Tada je ispričao usporedbu o sijaču, čovjeku koji je sijao sjeme u polju. Međutim, kad je završio tu priču, mnoštvo je bilo zbunjeno. Pitali su se: "Tko je sijač o kojem govori? I što sjeme predstavlja? Sav ovaj govor – o pticama, đavolima, trnovitoj zemlji, dobroj zemlji – o čemu je to?"

Isus im to nije objašnjavao. Umjesto toga, Pismo kaže: "I nadoda: 'Tko ima uši neka čuje'" (Mk 4,9). Samo su učenici i nekolicina drugih, uglavnom ostatak, željeli odgovore. I tako su nakon toga došli k Isusu i pitali za značenje ove usporedbe: "Kad ostade sam, upitaše ga pratioci zajedno s Dvanaestoricom za smisao usporedaba" (Mk 4,10). Tada si je Krist uzeo vrijeme da odgovori na svu njihovu zabrinutost (vidi Mk 4,14-20). 


Vidite li što se događa u ovom prizoru? Isus je mnoštvu dao otkrivenje istine, riječ izgovorenu izravno iz Božjih usta, ali ona ih je zbunila. Možda se pitate zašto Isus nije jasnije objasnio usporedbu. Zaključak nalazimo kasnije u istom poglavlju: "Bez usporedaba njima ništa nije govorio" (Mk 4,34). Vjerujem da je Isus rekao: "Ako želite razumjeti moju Riječ, morate tragati za mojim odgovorom. I morate doći kao kraljica od Sabe – gladni istine koja će vas osloboditi. Ja ću vam dati čitavo otkrivenje koje vam je potrebno. Ali morate doći k meni s uhom koje želi i spremno je čuti."