OČITOVANJE NJEGOVE NAZOČNOSTI

Mojsije je tražio Boga da ima trajno očitovanje njegove nazočnosti: "… da te shvatim …" (Izl 33,13). A Bog mu je odgovorio: "Ja ću osobno s tobom poći i počinak ti priuštiti" (Izl 33,14).

Mojsijev zahtjev bio bi sasvim dovoljan za većinu vjernika. Svi mi želimo nazočnost Božju – da nas vodi, daje nam snagu, blagoslivlja nas. Stvarno, što bi više jedan vjernik mogao poželjeti? Međutim, za Mojsija nije bilo dovoljno imati sigurnost Božje nazočnosti. Znao je da postoji više te je zavapio: "Pokaži mi svoju slavu" (r. 18).

Bog mu je pokazao svoju slavu. Ali ona se nije pojavila u nekom sjajnom oblaku ili u očitovanju sile tako da se zemlja potresla. Ne, Bog je iskazao svoju slavu u jednostavnom otkrivenju svoje naravi: "Jahve prođe ispred njega te se javi: 'Jahve! Jahve! Bog milosrdan i milostiv, spor na srdžbu, bogat ljubavlju i vjernošću, iskazuje milost tisućama, podnosi opačinu, grijeh i prijestupe" (Izl 34,6-7). Božja slava bila je otkrivenje njegove dobrote, milosrđa, ljubavi i suosjećanja!

Čuo sam mnoge kršćane kako kažu: "O, kako je prošle večeri u našoj crkvi sišla slava Božja! Bilo je nevjerojatno slavljenje; ljudi su bili udareni Duhom." Ali to nije dokaz očitovanja slave Božje. Tu nema ništa s Bogom izuzev ljudskih emocija. To ne uključuje otkrivenje tko je on!

Neki će se možda prepirati: "Ali što je s iskustvo učenika na Gori preobraženja? Nije li to bilo očitovanje slave Božje? Tu je bilio neodoljivo svjetlo i nadnaravno pojavljivanje Mojsija i Ilije"?
Ali slava Božja nije bila u Mojsiju, Iliji ili spektakularnom svjetlu. Naprotiv, njegova slava bila je u Isusu: "Lice mu zasja kao sunce, a haljine postadoše bijele kao svjetlo … i začu se glas iz oblaka: 'Ovo je Sin moj, Ljubljeni moj, koga sam odabrao! Njega slušajte'" (Mt 17,2.5).

Bog je rekao: "Tu je moja utjelovljena slava – u Kristu!" Doista, Isus je ispunjenje svega što je Bog rekao Mojsiju da je on: milostiv, milosrdan, strpljiv, pun dobrote i istine, drži milosrđe tisućama, oprašta opačinu, prijestupe i grijeh. I sad je Gospodin rekao: "Tu je živa slika moje slave. Sve to utjelovljeno je u mom Sinu!"