USTANI I HODAJ

"'Ustani, uzmi svoju postelju i hodaj', reče mu Isus" (Iv 5,8). Ovaj hromi čovjek kod ribnjaka Bethesda možda je bio ushićen od priča kako Isus ide zemljom i iscjeljuje. Možda je čuo i druge priče o Isusu, ali nije ga poznavao osobno. Bio je u zamci svoje slabosti i nije prepoznao Gospodina. Ali je Isus znao sve o njemu! Došao je k njemu u njegovoj bijedi i žalosti te se pojavilo milosrđe! Gospodin je suosjećao sa slabošću ovoga jadnog čovjeka. Sve što ga je tražio bilo je da vjeruje njegovoj riječi i čini prema njoj. "Digni se! Uzmi svoju postelju! Otiđi iz ovog prizora!"

Kasnije, nakon iscjeljenja, Isus ga je našao u hramu i s njim razgovarao. Tada je doista saznao tko je Isus i vjerovao mu. Ali sad, dok je bespomoćno i u očaju ležao uz ribnjak, suočio se s najvećom odlukom svih svojih bolnih godina. Došla mu je riječ uskrsle nade i pred njim se našao izazov: Digni se po vjeri i budi zdrav ili leži ovdje u samosažaljenju i umri sam!

Čovjek je u nevjeri mogao nastaviti ležati uz ribnjak, odbijajući pomaći se te u sebi misleći: "To neće djelovati. Zašto bi Bog u ovoj gomili uzeo baš mene da me iscijeli? Osuđen sam umrijeti u tom stanju." Isus ga ne bi mogao podići protiv njegove volje. Čovjek je morao vjerovati da je njegov vapaj uslišan i da je došlo vrijeme njegova izbavljenja. Bilo je to sad ili nikad!

"Isus im tada reče (Židovima): 'Zaista, zaista, kažem vam, Sin ne može ništa sam od sebe učiniti, nego samo ono što vidi da čini Otac. Što ovaj čini, to jednako čini i Sin. Jer Otac ljubi Sina i pokazuje mu sve što sam čini. Pokazat će mu još veća djela od ovih, da se čudite'" (Iv 5,19-20).

U biti, Isus je govorio onima koji su sumnjali: "Moj ga je Otac želio iscijeliti i ja sam ga iscijelio. Ja samo činim ono što želi moj Otac." Bila je to Božja volja, Božja ljubav, Božja želja da ovaj čovjek bude potpuno zdrav.

Teško je vjerovati da vas Bog još uvijek ljubi kad ste na dnu i slabi! Kad se godine potrate, kad grijeh osakati vaše tijelo i dušu, kad osjećate da ste nedostojni i da ne ugađate Bogu, pitate se zašto bi on još uvijek mario za vas. Da se prihvati ta ljubav, potrebna je djetinja vjera, iskorak u vjeri, te reći: "Gospodine, na tvoju riječ, ustat ću i hodati – s tobom!"

Ne morate razumjeti svu nauku u vezi s pokajanjem, grijehom i pravednošću. Ne morate ni poznavati Isusa na dubok i značajan način! No postoji vrijeme i za to; sve to ćete upoznati ako načinite prvi korak poslušnosti, ustanete i okrenete se Gospodinu. "Ako tko htjedne vršiti volju njegovu, znat će da li je moja nauka od Boga" (Iv 7,17).