GOSPODIN JE TVOJ ČUVAR

Uzbudljiva starozavjetna priča u 2 Kraljevima 6 najbolje ilustrira što znači biti sačuvan silom Božjom.

Ben-Hadad, aramejski kralj, objavio je rat Izraelu i krenuo na njih s velikom vojskom. Dok su njegove snage napredovale, često je sazivao svoje ratno vijeće u svoje privatne odaje da isplaniraju ratnu strategiju za sljedeći dan. Ali prorok Elizej neprestano je slao riječ izraelskom kralju s detaljima svakog pomaka neprijateljskih četa. Zapravo, u nekoliko navrata Izraelci su izbjegli poraz zbog Elizejevih upozorenja.

Ben-Hadad se razbjesnio i pozvao svoje sluge: "Recite mi tko otkriva naše planove izraelskom kralju! Tko je izdajica?" Ali sluge su mu rekle: "Ne, nije tako kao što misliš, gospodaru; nema izdajice u tvom taboru niti na dvoru; mi smo svi vjerni i odani ljudi. Ali Elizej, prorok Izraelov, otkriva izraelskom kralju riječi koje kazuješ u svojoj spavaonici" (2 Kr 6,12).

Ben-Hadad odmah je poslao mnoštvo jahača, bojnih kola i vojnika da uhvate Elizeja. "Pođite u Dotan i dovedite mi ga", zahtijevao je. Otišli su noću i opkolili grad, nadajući se da će iznenaditi starog proroka. Elizejev sluga rano se probudio i kad je vidio da "oko grada stoji vojska s konjima i kolima" (r. 15), užasnut je otrčao k Elizeju i povikao: "Ah, gospodaru moj, što nam je činiti?"

Pun pouzdanja, Elizej se nasmiješio i odgovorio: "'Ne boj se, jer ih ima više s nama, nego s njima.' I Elizej se pomoli ovako: 'Jahve, otvori mu oči da vidi!' I Jahve otvori oči momku, i on vidje: gora oko Elizeja sva prekrivena ognjenim konjima i kolima" (2 Kr 6,16-17).

Kao i psalmist, Elizej je mogao ostati stajati usred krize i reći s apsolutnom sigurnošću:

• "Ne bojim se tisuća ljudi što me opsjedaju dušmanski" (Ps 3,7).
• "Nek se vojska protiv mene utabori, srce se moje ne boji; nek i rat plane protiv mene, i tada pun sam pouzdanja" (Ps 27,3).
• "Iskupit će u miru dušu moju iz boja koji se protiv mene vodi, jer mnogi su sa mnom u zavadi" (Ps 55,19).

Moja molitva je ona od Elizeja: "Gospodine, otvori nam oči da možemo vidjeti gore pune konja i ognjenih kola – Gospodina nad Vojskama!"