ZAPANJEN OD NJEGOVE LJUBAVI

Moramo uzeti k srcu ovu riječ iz Kristove usporedbe: "Zli slugo, sav sam ti dug oprostio … Zar nije trebalo da se i ti smiluješ svome drugu kako sam se i ja tebi smilovao?" (Mt 18,32-33).

Pitanje za svakog kršćanina je sljedeće: "Opraštam li ja mojoj braći? Jesam li u stanju podnositi njihove razlike?" Ako odbijam ljubiti ih i opraštati im kao što je meni bilo oprošteno, Isus me naziva "zlim slugom".

Nemojte pogrešno razumjeti; ovo ne znači da trebamo dopustiti kompromis. Pavao je neustrašivo propovijedao milost, ali uputio je Timoteja: "Kori, prijeti, opominji u svoj strpljivosti i svakoj vrsti pouke" (2 Tim 4,2). Trebamo biti neustrašivi čuvari čiste nauke.

No ne smijemo koristiti nauku kako bismo gradili zidove između nas. To je bio grijeh farizeja. Zakon im je govorio: "Držite subotu svetom", ali sama ova zapovijed nije bila dovoljna za njihovo tijelo. Dodali su svoje vlastite zaštitnike, mnoštvo propisa i pravila koji su dopuštali nekoliko mogućih fizičkih koraka u subotu. Zakon je isto tako rekao: "Ne uzimajte Božje ime uzalud." Ali farizeji su sagradili čak više zidova, govoreći: "Mi čak ne želimo ni spominjati ime Božje. Tad ga nećemo moći uzimati uzalud."

Što je bio kraljev odgovor na nezahvalnost sluge u Isusovoj usporedbi? Pismo kaže: "Tada ga njegov gospodar, pun gnjeva, predade mučiteljima dok ne vrati sav dug" (Mt 18,34). Na grčkom to nudi prijevod: "Baciti ga na dno da bude mučen." Ne mogu a da ne mislim kako Isus ovdje govori o paklu.

Što nam, dakle, ova usporedba govori? Kako Krist ukratko izlaže ovu poruku svojim učenicima, svojim najbližim pratiocima? "Tako će i Otac moj nebeski postupiti s vama ako ne oprostite jedni drugima od svega srca" (Mk 18,35).

Dok čitam ovu usporedbu, drhtim. Ovo čini da se želim baciti ničice i tražiti Isusa krštenje ljubavlju za druge sluge. Evo moje molitve i ja vas potičem da je i vi učinite svojom:

"Bože, oprosti mi. Tako me lako drugi izazovu i prečesto odgovaram s ljutnjom. Međutim, ne znam gdje bi bio moj vlastiti život bez tvoje milosti i strpljivosti. Zapanjen sam od tvoje ljubavi. Molim te, pomogni mi u potpunosti razumjeti i prihvatiti tvoju ljubav za mene. Tad ću biti u stanju biti strpljiv s mojom braćom, u tvom Duhu ljubavi i milosrđa."