PRAVI TRS by Gary Wilkerson

Bila je to posljednja Isusova noć s učenicima i on je znao da je vrijeme kratko. Upravo su završili večeru i Krist je htio svojim prijateljima dati jednu posljednju lekciju dok je bio na zemlji. Pozvao ih je: "Hajdemo odavde" (Iv 14,31) i poveo u šetnju. Na putu im je dao ovu analogiju:

"Ja sam pravi trs, i moj je Otac vinogradar. On siječe svaku mladicu na meni koja ne rađa roda, a pročišćava svaku koja rađa rod, da rodi više roda. Vi ste već čisti zbog riječi koju sam vam rekao. Ostanite u meni i ja ću ostati u vama! Kao što mladica ne može sama od sebe, ako ne ostane na trsu, roditi roda, tako ni vi, ako ne ostanete u meni. Ja sam trs, vi ste mladice" (Iv 15,1-5).

Kakva lijepa slika koja kratko prikazuje naš odnos sa Sinom i Ocem. Isus je trs, a mi smo mladice koje izlaze iz njega; on je izvor svega života koji dotječe u nas. Sav taj dotok života nadgleda naš nebeski Otac, vinogradar koji pazi na naš rast. Može li postojati jasnija slika našega života u Kristu?

U ovom jednom odlomku mnogo se toga može naći – i mogu vas uvjeriti, sve je dobro. Na pamet mi pada slika noža, alatke iskusnog vinogradara – našega milosrdnog, suosjećajnog, dobrog Gospodina. U ovoj poruci koju je Isus na rastanku dao svojoj crkvi duboka je ljepota, a prvi ključ za razumijevanje ovog odlomka je Isusov izraz "pravi trs".

Krist nam govori da je on više od pukog životnog izvora za nas – on je izvor života. Mogu se pojaviti drugi "trsovi" koji obećavaju život, ali nijedan ne sadrži pravi život kao on. Neki kršćani traže život od drugih trsova, izvora koji uništavaju život i nisu legitimni ni za jednog kršćanina. Drugi opet traže život iz izvora koji se čine dobri i legitimni – ambicija, uspjeh i udobnost – ali ti trsovi sami po sebi nemaju života. Oni ne mogu stvoriti pravi život. Isus nas želi čvrsto pricijepiti na sebe kako bismo svakoga dana mogli duboko piti njegov bogat život.