SMJELO

"Pristupajmo, dakle, sa smjelošću prijestolju milosti da primimo milosrđe i nađemo milost za pomoć u pravi čas" (Heb 4,16). "U kome imamo smjelost i pristup s pouzdanjem kroz vjeru u njega" (Ef 3,12). Ovi redci govore o smjelom pristupanju Bogu s našim potrebama, što mu ugađa.

Kad nam Bog govori da smjelo, s pouzdanjem, dođemo do njegova prijestolja, to nije prijedlog. To je povlastica na koju trebamo obratiti pozornost. Dakle, gdje za molitvu stječemo tu smjelost, taj pristup s povjerenjem?

"Mnogo može (učinkovita i) žarka molitva pravednikova" (Jak 5,16). Riječ "učinkovita" ovdje dolazi iz grčke korijenske riječi koja znači "čvrst položaj". Ona govori o nepomičnom, nepokolebivom stavu uma. A "žarko" govori o smjelosti izgrađenoj na čvrstom dokazu, apsolutnom dokazu koji podupire vašu molbu. Ove dvije riječi zajedno – učinkovita i žarka – znače da dolazite u Božju sudnicu potpuno uvjereni da imate dobro pripremljen slučaj. To je iznad emocija, vike, napumpanog oduševljenja.

Takva molitva može doći jedino iz sluge koji istražuje Riječ Božju i potpuno je uvjeren da je Gospodin obvezan dati joj čast. Doista, važno je da nitko od nas ne ulazi u Božju nazočnost bez da donosi njegovu Riječ sa sobom. Gospodin želi da donosimo njegova obećanja podsjećajući ga i obvezujući ga na njih te stojeći na njima.

Vidimo to u Djelima 10 kad je Petar primio viđenje. Bog je tom apostolu rekao: "Na vrata dolaze neki ljudi i tražit će te da pođeš s njima. Petre, ja sam ih poslao i želim da pođeš s njima ništa ne sumnjajući."

Što nam ovaj odlomak govori? Kad Bog izjavljuje da će se nešto zbiti, moramo to vjerovati i na tome stajati bez da se savjetujemo sa svojim tijelom. Jednostavno ne možemo mjeriti pouzdanost Riječi Božje s ispitivanjem naše situacije ili naše dostojnosti. Ako tako činimo, na kraju ćemo jedino vidjeti da nismo dostojni. I sami ćemo sebe uvjeriti da ne polažemo pravo na njegovu Riječ te je nećemo prisvajati.


Štoviše, dana nam je pomoć da pristupimo Božjem prijestolju milosti. Biblija govori da smo mi molitelji kod njegova prijestolja, a da je Krist ondje kao naš zagovornik ili odvjetnik. Imamo i Duha Svetoga koji stoji uz nas na Očevom sudu. Duh je naš "paraclete", onaj tko nam služi kao savjetnik. On stoji uz nas podsjećajući nas na vječne uredbe i božansko ustrojstvo koji tvore Riječ Božju.

Dakle, imamo ovo nevjerojatno obećanje da imamo odvjetnika i savjetnika koji stoje uz nas kako bi nam dali smjelost i pouzdanje za pristupanje prijestolju Božjem.