LJUBAV i MRŽNJA

"Ako tko dođe k meni, a više voli svoga oca, majku, ženu, djecu, braću i sestre pa čak i svoj vlastiti život, ne može biti moj učenik" (Lk 14,26).

Grčka riječ za mrziti ovdje znači "uspoređujući voljeti manje". Isus nas poziva da imamo ljubav za njega koja je sveobuhvatna, žarka i apsolutna, kojoj se nikakve zemaljske ljubavi ne mogu ni približiti.

Razmislite: Znamo li mi kako izgleda doći u njegovu divnu nazočnost i ništa ne tražiti? Posezati se za njim samo zato što smo zahvalni jer nas toliko ljubi?

U svojim molitvama postali smo sebični i usredotočeni na sebe: "Daj nam … susretni nas … blagoslovi nas … upotrijebi nas … zaštiti nas." Sve to može biti biblijski, ali usredotočeni smo na sebe. Čak je i naš rad za Gospodina postao sebičan. Želimo da blagoslovi našu službu za njega, tako da možemo znati da je naša vjera izvorna. Ali Gospodina viša zanima što mi postajemo nego što radimo za njega.

Netko tko ovo čita možda je povrijeđen jer su se vrata službe zatvorila. Ili možda misli da je "stavljan na policu". Netko drugi možda misli da bi bio korisniji Gospodinu na nekom potrebitom misijskom polju. Ali ja kažem da ne možemo biti korisniji Gospodinu kao kad mu s ljubavlju služimo u tajnoj klijeti molitve. Kad tražimo Gospodina i kad beskrajno istražujemo njegovu Riječ da ga upoznamo, tad smo na vrhuncu korisnosti. Više blagoslivljamo i ugađamo Bogu kad se zatvorimo nasamo s njim u divnom zajedništvu, nego kad radimo bilo što drugo. Kakvo će god djelo on za nas započeti, kod kuće ili u inozemstvu, ono će doći bez napora iz našega zajedništava s njim. Njega više zanima zadobiti cijelo naše srce, nego da mi za njega zadobijemo cijeli svijet.

Time ne mislim obezvrijediti žarki rad na zadobivanju duša, nego izjavljujem da je svo evangeliziranje blagoslovljeno od Duha rođeno u zajedništvu s njim. Svjedok koji je često s Gospodinom u molitvi primit će mudrost i silu da vrši volju Božju te vrijeme kad da je vrši.