EKSPLOZIVAN RAST U MILOSTI!

Naš rast u milosti može biti eksplozivan ako nastojimo izgrađivati one koji nas ponižavaju.

"Nikakva ružna riječ neka ne izlazi iz vaših usta, nego samo korisna za izgradnju gdje je potrebno, da iskaže dobročinstvo slušateljima. Ne žalostite Duha Svetoga Božjega" (Ef 4,29-30). Korijenska riječ koju Pavao upotrebljava za izgrađivanje ovdje znači "graditelj kuće". Ta riječ, zauzvrat, dolazi iz korijenske riječi koja znači "graditi". Ukratko, svatko tko izgrađuje, gradi dom Božji, crkvu.

Pavao nam ovdje govori tri važne stvari u vezi s riječima koje izgovaramo:

1. Svoje riječi trebamo koristiti da izgrađujemo narod Božji.
2. Svoje riječi trebamo koristiti da iskazujemo dobročinstvo drugima.
3. Svojim riječima možemo i ožalostiti Duha Svetoga.

Duboko sam postao uvjeren u to dok sam čitao životne priče nekih duhovnih velikana prošlosti. Pomnjivo proučavajući Riječ Božju, često moleći i nastojeći rasti u milosti, ti sveti ljudi i žene imali su nebeski um. Ono što me pogodilo u vezi sa životima tih ljudi nije bila samo njihova odanost Kristu ili snaga njihovih molitava, nego i sveti plod koji su te stari u njima proizvodile. Štoviše, otkrio sam zajedničku nit među tim duhovnim velikanima: njihova je glavna briga bila rasti u milosti čistoga srca iz kojega istječe sveti govor. "Ta, usta govore onim čega je srce prepuno" (Mt 12,34).

U milosti rastem kad odabirem živjeti za druge, a ne za sebe. Taj rast u milosti mora započeti u mom domu pokazujući mom supružniku i mojoj djeci da postajem sve sličniji Kristu. Moj dom mora postati mjesto gdje će svi problemi i sva nerazumijevanja biti nadvladavani mojom spremnošću da prestanem nastojati uvijek ja biti u pravu

To da nikada ne moram biti u pravu pomoglo mi je uživati u snazi Božje milosti kao nikada ranije. Svi argumenti, sva takozvana "prava" nestaju kad radije nastojimo izgrađivati jedan drugoga umjesto pobijeđivati u nekoj glupoj prepirki.

Rastimo u milosti!