NOVI ČOVJEK
Kao Kristovi sljedbenici, moramo uzeti Boga za njegovu Riječ i prihvatiti kao istinu što kaže da mi jesmo. To znači da naš "stari čovjek" predstavlja čovjeka koji još uvijek traži ugoditi Bogu u tijelu. Takav čovjek mrzi grijeh i ne želi sablažnjavati Boga, a ipak ga njegova savjest neprestano dovodi pod krivnju. Zbog toga daje obećanja da će nadvladati svoj problem grijeha. "Promijenit ću se! Još danas ću se početi boriti sa svojim lakozavodljivim grijehom, bez obzira što me to stajalo. Želim da Bog vidi kako jako se trudim."
Takav čovjek donosi Gospodinu mnogo znoja i mnogo suza. Moli i posti da bi dokazao Bogu da ima dobro srce. U stanju je oduprijeti se grijehu nekoliko dana odjednom te sam sebi kaže: "Ako mogu pobijediti dva dana, mogu i četiri. A zašto ne i tjedan?" Krajem mjeseca osjeća se dobro u vezi sa sobom, uvjeren da je sam sebe oslobodio. Ali onda izranja njegov stari grijeh i on opet pada duboko u očaj. I tako se iznova i iznova ponavlja isti krug. Takav čovjek radi jedno te isto i nikada se ne može osloboditi.
Neka ne bude tako! Njegov čovjek-u-tijelu bio je razapet zajedno s Kristom, ubijen u očima Božjim. Doista, Pavao nam govori da je stari čovjek na križu bio proglašen mrtvim. Isus je odveo sa sobom staroga čovjeka u grob, gdje je bio ostavljen kao mrtav i zaboravljen. Upravo kao što je otac izgubljena sina zanemario "staroga čovjeka" u svome sinu, Gospodin kaže našem starom čovjeku: "Ne prepoznajem tog čovjeka niti se bavim njime. Sad prepoznajem samo jednoga čovjeka, jednoga s kojim se bavim. To je moj Sin Isus i svi oni koji su u njemu po vjeri."
Novi čovjek je onaj koji je predao svu nadu da će ugoditi Bogu nekim nastojanjem tijela. On je umro starim putovima tijela. I po vjeri je spoznao da je samo jedan put da se ugodi Bogu, jedan put da ga se razveseli: Krist mora postati sve. On zna da je samo Jedan kojeg Otac prepoznaje: Krist i svi koji su u njemu.
Taj novi čovjek živi jedino po vjeri: "Pravednik će živjeti po vjeri." On tako vjeruje Riječi Božjoj da se ne uzdaje ni u što drugo. On je našao izvor svega u Kristu koji je dovoljan za sve. I vjeruje što Bog kaže za njega: "Tvoj stari čovjek je mrtav i tvoj je život sakriven s Kristom u Bogu." Možda to ne osjeća ili ne može u potpunosti shvatiti, ali neće raspravljati u vezi s Riječju svoga dragog Oca. Prihvaća je po vjeri znajući da je Gospodin vjeran svojoj Riječi.
Takav čovjek donosi Gospodinu mnogo znoja i mnogo suza. Moli i posti da bi dokazao Bogu da ima dobro srce. U stanju je oduprijeti se grijehu nekoliko dana odjednom te sam sebi kaže: "Ako mogu pobijediti dva dana, mogu i četiri. A zašto ne i tjedan?" Krajem mjeseca osjeća se dobro u vezi sa sobom, uvjeren da je sam sebe oslobodio. Ali onda izranja njegov stari grijeh i on opet pada duboko u očaj. I tako se iznova i iznova ponavlja isti krug. Takav čovjek radi jedno te isto i nikada se ne može osloboditi.
Neka ne bude tako! Njegov čovjek-u-tijelu bio je razapet zajedno s Kristom, ubijen u očima Božjim. Doista, Pavao nam govori da je stari čovjek na križu bio proglašen mrtvim. Isus je odveo sa sobom staroga čovjeka u grob, gdje je bio ostavljen kao mrtav i zaboravljen. Upravo kao što je otac izgubljena sina zanemario "staroga čovjeka" u svome sinu, Gospodin kaže našem starom čovjeku: "Ne prepoznajem tog čovjeka niti se bavim njime. Sad prepoznajem samo jednoga čovjeka, jednoga s kojim se bavim. To je moj Sin Isus i svi oni koji su u njemu po vjeri."
Novi čovjek je onaj koji je predao svu nadu da će ugoditi Bogu nekim nastojanjem tijela. On je umro starim putovima tijela. I po vjeri je spoznao da je samo jedan put da se ugodi Bogu, jedan put da ga se razveseli: Krist mora postati sve. On zna da je samo Jedan kojeg Otac prepoznaje: Krist i svi koji su u njemu.
Taj novi čovjek živi jedino po vjeri: "Pravednik će živjeti po vjeri." On tako vjeruje Riječi Božjoj da se ne uzdaje ni u što drugo. On je našao izvor svega u Kristu koji je dovoljan za sve. I vjeruje što Bog kaže za njega: "Tvoj stari čovjek je mrtav i tvoj je život sakriven s Kristom u Bogu." Možda to ne osjeća ili ne može u potpunosti shvatiti, ali neće raspravljati u vezi s Riječju svoga dragog Oca. Prihvaća je po vjeri znajući da je Gospodin vjeran svojoj Riječi.